مصرف آب شرب پایین نمی‌آید

مصرف آب شرب پایین نمی‌آید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه بارش‌های مناسب باعث شده تا مردم با این انگاره که وضعیت آب خوب است پس مدیریت مصرف را جدی نگیرند، گفت: برای اولین بار است که در فصل پاییز مصرف آب در تهران زیر سه‌میلیون مترمکعب نیامده است.  به […]

مصرف آب شرب پایین نمی‌آید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه بارش‌های مناسب باعث شده تا مردم با این انگاره که وضعیت آب خوب است پس مدیریت مصرف را جدی نگیرند، گفت: برای اولین بار است که در فصل پاییز مصرف آب در تهران زیر سه‌میلیون مترمکعب نیامده است.

 به گزارش فارس، محمدرضا بختیاری در پاسخ به این سؤال که آیا مصرف آب تهران با بارش‌های اخیر بالا رفته یا کاهشی بوده است،‌ گفت: اینکه وضعیت مخازن سدهای کشور سدهای پنج‌گانه تهران خوب است شکی نیست اما باید مردم و مشترکان آب بدانند که سال‌ها بود که بارندگی‌ها در کشور مساعد نبوده و برداشت آب از منابع زیرزمینی نیز افزایش و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

بختیاری با اشاره به اینکه انگار بارش‌های مناسب باعث شده تا مردم و مشترکان، مدیریت مصرف آب را چندان جدی نگیرند، گفت: در استان تهران ۵۰ درصد آب شرب از مخازن و آب‌های سطحی و ۵۰درصد هم از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود پس باید اذعان کرد که علی‌رغم این بارش‌ها، منابع زیرزمینی وضعیت خوبی ندارند و با یک یا دو سال بارش نمی‌توان انتظار داشت که وضعیت منابع آب در تهران و حتی کشور مناسب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه برداشت بی‌رویه آب در طی سال‌های گذشته باعث شده تا بسیاری از دشت‌ها با فرونشست مواجه شوند، اظهار داشت: موضوعی که امسال شهر تهران با آن درخصوص مصرف آب مواجه است این بود که امسال رکورد مصرف آب پایتخت زده شد اما این پایان ماجرا نبود.

وی ادامه داد: چرا که علی‌رغم عبور از فصل تابستان و آغاز فصل سرما همچنان مصرف آب در شهر تهران زیر سه میلیون مترمکعب آب نمی‌آید.

بختیاری یکی از دلایلی که باعث شده مصرف آب شرب بالا باشد همین انگاره بارش‌های مناسب و رها شدن مدیریت مصرف است، گفت: البته بخش زیادی از مردم متوجه این هستند که هنوز وضعیت منابع آب مناسب نیست و در پاییز و زمستان هم باید در مصرف آب شرب دقت کنند. به هر حال وقتی مصرف آب شرب زیر سه میلیون مترمکعب نمی‌آید باید دید مشکل کجاست.

وی تأکید کرد: در کشورهای پر بارش و اروپایی علی‌رغم اینکه بارش‌ها مناسب است و دغدغه‌ای از بابت آب کافی وجود ندارد اما در این کشورها مدیریت مصرف آب جدی گرفته می‌شود.