۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی احداث می‌شود

۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی احداث می‌شود تفاهم‌نامه ساخت ۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس بین سازمان برنامه و بودجه، سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) امضاء شد. به گزارش ایلنا، حمید پورمحمدی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح جهاد روشنایی بین سازمان برنامه و بودجه و سازمان بسیج مستضعفین، کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید […]

۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی احداث می‌شود

تفاهمنامه ساخت ۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس بین سازمان برنامه و بودجه، سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) امضاء شد.

به گزارش ایلنا، حمید پورمحمدی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح جهاد روشنایی بین سازمان برنامه و بودجه و سازمان بسیج مستضعفین، کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید جهت توسعه نیروگاه‌های خورشیدی خرد و کوچک خانگی در مناطق روستایی و عشایری اظهار داشت: اجرای این طرح براساس اجرای قانون بودجه است که با مشارکت سازمان بسیج انجام می‌شود.

وی افزود: برای احداث هر نیروگاه ۳۵ میلیون تومان وام اعطاء می‌شود و برق تولیدی نیز توسط وزارت نیرو خریداری خواهد شد.

معاون سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در گام نخست ۲۰ هزار نیروگاه برای ۲۰ هزار خانوار روستایی، عشایر و مرزی احداث شود و در گام‌های بعدی به ۱۰۰ هزار نیروگاه افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: شرکت‌های داخلی مانند مپنا این نیروگاه‌ها را ساخته و در اختیار دستگاه‌های مسؤول برای نصب قرار می‌دهند.

پورمحمدی خاطر نشان کرد: ساخت این نیروگاه‌ها علاوه بر افزایش تولید برق به تقویت معیشت خانواده‌های محروم نیز کمک می‌کند و پس از مدتی آنها از پوشش کمیته امداد و نهادهای حمایتی خارج خواهند شد.