معرفی ۱۰ دستگاه‌ ضعیف کهگیلویه‌‌وبویراحمد در اجرای پروژه‌های عمرانی

معرفی ۱۰ دستگاه‌ ضعیف کهگیلویه‌‌وبویراحمد در اجرای پروژه‌های عمرانی در نشست شورای فنی استان کهگیلویه‌‌وبویراحمد ۱۰ دستگاه ضعیف در اجرای پروژه‌های عمرانی معرفی شدند. به گزارش فارس، نشست شورای فنی استان کهگیلویه‌وبویراحمد به ریاست پژمان‌نیک‌اقبالی، معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد. در این نشست یکی از دستور کار‌ها در خصوص بررسی وضعیت چند دستگاه […]

معرفی ۱۰ دستگاه‌ ضعیف کهگیلویه‌‌وبویراحمد در اجرای پروژه‌های عمرانی

در نشست شورای فنی استان کهگیلویه‌‌وبویراحمد ۱۰ دستگاه ضعیف در اجرای پروژه‌های عمرانی معرفی شدند.

به گزارش فارس، نشست شورای فنی استان کهگیلویه‌وبویراحمد به ریاست پژمان‌نیک‌اقبالی، معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد.

در این نشست یکی از دستور کار‌ها در خصوص بررسی وضعیت چند دستگاه اجرایی در استان بود که در اجرای پروژه‌های عمرانی خود در خصوص کیفیت‌ها ضعیف عمل کرده بودند.

پژمان نیک‌اقبالی اظهار ‌کرد: باید ببینیم میزان اختلافات این دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران به چه اندازه بوده برای مثال اگر چنین دستگاه‌هایی دو پروژه عمرانی داشتند و هر دو پروژه به دلیل اختلاف با پیمانکار به دادگاه ارجاع شده، دلیل آن ضعف دستگاه اجرایی بوده است.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد افزود: در استان ۱۰ دستگاه اجرایی احصا شده‌اند که نتوانستند به خوبی و به درستی پروژه‌های عمرانی خود را به سرانجام برسانند.

وی گفت: یکی از دلایل این است که چنین دستگاه‌هایی در درون خود ناظر فنی ندارند و حتی یک نیروی فنی در این دستگاه‌ها برای نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی وجود ندارد.

در ادامه سیدانتظام‌سهمگین، معاون فنی ‌و اجرایی سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: ۵۰ درصد دستگاه‌های اجرایی ما در اجرای پروژه‌های عمرانی در عملکرد خود از نمره متوسط پایین‌تر هستند.

وی افزود: دستگاه‌هایی هستند که هنوز با پیمان و مناقصه آشنا نیستند و همین موجب بروز بسیاری از مشکلات شده است.

وی گفت: پروژه‌ای داریم که در سال ۸۷ یک ساختمان معمولی بوده و قیمت نرم آن ۶۰۰ هزار تومان بوده اما به دلیل ضعف دستگاه‌های اجرای توسط مشاور یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برآورد شده که افزایش دو برابری قیمت به دلیل عدم آشنایی دستگاه‌ها با شرح وظایف است.

 

سهمگین در ادامه با اشاره به ضعف این تعداد دستگاه در استان کهگیلویه‌‌وبویراحمد، گفت: دستگاه‌های ضعیف در اجرای پروژه‌های عمرانی نمره زیر ۵۰ دارند.