پیشنهاد تعرفه تلفن ثابت FCP‌‌ها به دولت

رییس کمیسیون اینترنت نصر تهران اعلام کرد پیشنهاد تعرفه تلفن ثابت FCP‌‌ها به دولت   محمدرضاکریمی‌بدرآبادی گفت: شرکت‌های جدید ارتباطات ثابت پیشنهادات خود را در زمینه تعرفه تلفن ثابت مبتنی بر IP به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارایه داده‌اند. مسؤول کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان این‌که افزایش […]

رییس کمیسیون اینترنت نصر تهران اعلام کرد

پیشنهاد تعرفه تلفن ثابت FCP‌‌ها به دولت

 

محمدرضاکریمی‌بدرآبادی گفت: شرکت‌های جدید ارتباطات ثابت پیشنهادات خود را در زمینه تعرفه تلفن ثابت مبتنی بر IP به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارایه داده‌اند.

مسؤول کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان این‌که افزایش تعرفه تلفن ثابت برای مخابرات یک واقعیت بود که می‌بایست اتفاق می‌افتاد، اظهار کرد: تعرفه یک صنعت را اگر بخواهیم تا حدی پایین نگه داریم که شرکت ضررده شود، نهایتاً منجر به تعطیلی آن صنعت می‌گردد.

وی عنوان کرد: ما خودمان رقیب شرکت مخابرات هستیم و در موارد بسیاری هم اختلاف نظر داریم اما با تعرفه‌ای که پیش از این داشت، می‌بایست بخش تلفن ثابت را تعطیل می‌کرد.

مسؤول کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با تأکید بر این‌که تلفن ثابت یا باید جمع شود یا تعرفه آن جوابگو باشد، گفت: اگر به رفتار کنونی مردم توجه کنید، متوجه می‌شوید که آن‌‌ها در منزل هم خیلی از تلفن ثابت استفاده نمی‌کنند و در شرکت‌ها نیز بیش‌ترین استفاده از تلفن ثابت مربوط به داخلی‌هاست.

او افزود: در این شرایط و زمانیکه عرضه و تقاضا به هم می‌خورد باید با کمک تعرفه، بیزینس را حفظ کرد.

کریمی در پاسخ به این سؤال که با توجه به ضررده بودن تلفن ثابت، انگیزهای برای شرکت‌های ارتباطات ثابت (FCP) برای ورود به این حوزه و رقابت با مخابرات بود، گفت: قطعاً چنین نبود. البته باید در نظر داشته باشید که مخابرات دارنده یک شبکه قدیمی است در حالیکه اغلب FCP‌‌ها تکنولوژی‌های جدید مانند VoIP را در دستور کار توسعه تلفن ثابت خود قرارداده‌اند.

وی تأکید کرد: تعرفه‌ها باید به گونه‌ای باشد که مخابرات از بخش موبایل در ثابت هزینه نکند؛ این دو بخش باید به شکل جداگانه حسابداری شوند تا دامپینگ اتفاق نیفتد.

این دارنده پروانه FCP درباره تعرفه ارایه خدمات ثابت از سوی شرکت‌های جدید ارتباطات ثابت هم گفت: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در نظر دارد تا تعرفه‌های جداگانه‌ای را برای FCP‌‌ها مصوب کند، زیرا ما امکان ارایه تعرفه فلت را در کل کشور داریم.

کریمی افزود: البته اگر مدل تعرفه‌ای را با تکنولوژی هماهنگ نکنیم، قطعاً اتفاق خوبی در این حوزه نمی‌افتد و شاید چالش‌های پیشین مجدداً ایجاد شود.

 

وی بار دیگر عنوان کرد: شرکت‌های FCP قابلیت ارایه تلفن ثابت روی شبکه IP با یک رنج قیمتی مشخص را دارند و پیشنهادات خود را در زمینه تعرفه به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارایه داده‌اند.