طرح دو فوریتی برای تک‌نرخی شدن بنزین تقدیم مجلس شد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس طرح دو فوریتی برای تک‌نرخی شدن بنزین تقدیم مجلس شد سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از تهیه طرح دوفوریتی برای تک‌نرخی شدن بنزین خبر داد و گفت که این طرح تقدیم هیأت‌ رئیسه مجلس شده است. به گزارش ایسنا، بهرام پارسایی اظهار کرد: ما در یک طرح دوفوریتی پیشنهاد کردیم […]

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

طرح دو فوریتی برای تک‌نرخی شدن بنزین تقدیم مجلس شد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از تهیه طرح دوفوریتی برای تک‌نرخی شدن بنزین خبر داد و گفت که این طرح تقدیم هیأت‌ رئیسه مجلس شده است.

به گزارش ایسنا، بهرام پارسایی اظهار کرد: ما در یک طرح دوفوریتی پیشنهاد کردیم که قیمت بنزین با نرخ ۱۵۰۰ تومان تک‌نرخی شود، چرا که دو نرخی بودن آن منشأ فساد است، ضمن اینکه قیمت ۱۵۰۰ تومان برای هر لیتر بنزین سالانه ۱۷ هزار میلیارد تومان به درآمد دولت اضافه می‌کند و بخشی از کسری بودجه دولت را تأمین کند. همچنین در این طرح پیشنهاد دادیم که به موازات حذف بنزین سه هزار تومانی، کمک‌های معیشتی در پی افزایش قیمت بنزین نیز حذف شود، چرا که این کمک‌ها در قانون نیز تعریف نشده است.

وی یادآور شد: یکی از دلایل ارائه این طرح نارضایتی مردم از افزایش قیمت بنزین بود و اینکه مسائل امنیتی در این افزایش قیمت لحاظ نشده بود، علاوه بر این با توجه به مسائل پیش آمده مخالفین نظام نیز حداکثر بهره‌برداری را از نارضایتی‌های ایجاد شده می‌کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی‌با بیان اینکه «این طرح به صورت دوفوریتی روز دوشنبه (۴ آذر)بعدازظهر تحویل هیأت‌ رئیسه مجلس شده است»، اظهار کرد: انتظار داشتیم که طرح به صورت خارج از نوبت در جلسه علنی روز سه‌شنبه(گذشته) بررسی شود اما به دلیل عدم حضور رئیس مجلس شورای اسلامی‌به بعد از تعطیلات مجلس موکول شد و امیدواریم مجلس در هفته بعد از تعطیلات، انفعال خود در این زمینه را جبران کند.

پارسایی در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن انتقاد از عملکرد هیأت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم بعد از موضوع افزایش قیمت بنزین از مجلس شورای اسلامی‌انتظار انفعال و اینکه صرفاً به چند نطق و تذکر بسنده شود، نداشتند. پیشنهاد ما این بود در هفته جاری مجلس جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد ولی تنها به یکی دو ساعت سخنرانی وزیر صنعت،معدن‌وتجارت و دادگستری محدود شد. چنین مسائلی باعث می‌شود مجلس صدمه ببیند چرا که گویی به راحتی از تبعات ناشی از گرانی بنزین گذشته است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با انتقاد از برخی تصمیم‌گیری‌های ناعادلانه از سوی هیأت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی‌نیز گفت: ما به همراه چند تن از همکاران بیش از سه ماه پیش استیضاح وزیر صنعت،معدن‌وتجارت را تقدیم هیأت‌ رئیسه کردیم و بارها امضاء‌کنندگان استیضاح در این باره با هیأت‌ رئیسه صحبت کردند، چرا که انتقاد جدی به نحوه مدیریت بازار و ارزهای تخصیصی وجود داشت، اما با این وجود این استیضاح بعد از سه ماه اعلام وصول نشد در حالی که استیضاح آقای زنگنه که در موضوع افزایش قیمت بنزین هم تصمیم‌گیر نبوده ظرف ۴۸ ساعت اعلام وصول و به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.