حفاری ۱۱۱ هزار متر چاه‌های نفت و گاز در ۸ ماهه نخست سال‌جاری

حفاری ۱۱۱ هزار متر چاه‌های نفت و گاز در ۸ ماهه نخست سال‌جاری معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: متراژ حفاری چاه‌های نفت و گاز این شرکت در هشت ماه سال‌جاری به حدود ۱۱۱ هزار متر رسیده است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی حفاری ، محمد آل‌خمیس اظهار […]

حفاری ۱۱۱ هزار متر چاه‌های نفت و گاز در ۸ ماهه نخست سال‌جاری

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: متراژ حفاری چاه‌های نفت و گاز این شرکت در هشت ماه سال‌جاری به حدود ۱۱۱ هزار متر رسیده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی حفاری ، محمد آل‌خمیس اظهار کرد: این رقم نسبت به ماه قبل از آن حدود ۱۰ هزار متر افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت عملیات حفاری ۸۱ حلقه چاه به اتمام رسیده و برای بهره‌برداری در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گرفته است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری اضافه کرد: از این تعداد چاه، یک حلقه اکتشافی، ۲۵ حلقه توسعه‌ای، شش حلقه ارزیابی و ۴۹ حلقه تعمیری- تکمیلی بوده است.

آلخمیس گفت: از مجموع چاه‌ها ۶۰ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ۹ حلقه در موقعیت شرکت نفت فلات قاره، ۹ حلقه در پروژه‌های توسعه‌ای شرکت مهندسی و توسعه نفت، دو حلقه به صورت پروژه ای و یک حلقه در قالب پروژه حفاری چاه‌های اکتشاف به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفر شده است.

وی افزود: در نتیجه همکاری و هم‌افزایی با شرکت‌های متقاضی حفاری، از ابتدای فروردین تا پایان آبان‌ماه هفت حلقه چاه به مدت ۷۷ روز زودتر از زمان تعیین شده از سوی کارفرما به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به برخورداری ناوگان این شرکت از ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی اظهار کرد: در مدت پیش گفته، عملیات اجرایی دو پروژه حفاری پنج حلقه چاه در نفت شهر در موقعیت شرکت نفت مناطق مرکزی و هفت حلقه چاه در میدان نفتی گچساران در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب کلید خورده و عملیات اجرایی آن طبق برنامه دنبال می‌شود.