مزایده باشگاه نفت باطل شد

بار کجی که به منزل نرسید مزایده باشگاه نفت باطل شد مسعود طاهری- مزایده باشگاه نفت تهران پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان باطل اعلام شد. باشگاه نفت تهران که چند هفته پیش از پایان مسابقات لیگ برتر اخبار مبنی بر عدم تمایل بر ادامه فعالیتش به گوش می‌رسید، سرانجام از سوی وزارت نفت منحل اعلام و […]

بار کجی که به منزل نرسید

مزایده باشگاه نفت باطل شد

مسعود طاهری- مزایده باشگاه نفت تهران پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان باطل اعلام شد. باشگاه نفت تهران که چند هفته پیش از پایان مسابقات لیگ برتر اخبار مبنی بر عدم تمایل بر ادامه فعالیتش به گوش می‌رسید، سرانجام از سوی وزارت نفت منحل اعلام و قرار شد تا در مزایده‌ای به فروش برسد.

با اعلام رسمی وزارت نفت، مسؤولان تیم فوتبال ملوان سریعاً دست به‌کار شدند تا با شرکت در مزایده و خرید تیم نفت تهران یک تیر و دو نشان بزنند. از یک سو جواز حضور مجدد در لیگ برتر را به دست آورند و از سوی دیگر هم بازیکنان مطرح نفت تهران را به عضویت تیم خود درآورند.

خبر حضور ملوانان برای خرید باشگاه نفت اعتراض‌هایی را در پی داشت. خیلی‌ها می‌گفتند با توجه به این‌که ملوان به خاطر عدم بودجه مناسب در فصل گذشته لیگ برتر به دسته پایین سقوط کرده، چطور ۲۱٫۵میلیارد تومان هزینه خرید باشگاه نفت تهران کرده و چرا آن موقع این پول را خرج تیمداری نکرده است. برخی نیز با توجه به تجربه‌های قبلی در این خصوص مانند انتقال تیم پاس به همدان و سقوط پیاپی آخرین قهرمان ایران در جام باشگاه‌های آسیا، تکرار همان سناریو خوانده و خواستار عدم انتقال تیم نفت به انزلی شدند.

به هر شکلی که بود بالاخره مزایده باشگاه نفت برگزار شد و در نهایت تیم فوتبال ملوان بندر انزلی موفق شد برنده مزایده شود و بسیاری از اهالی انزلی به دلیل بازگشت مجدد تیم خود به لیگ برتر به خیابان‌ها بریزند و مشغول جشن و پایکوپی شوند.

پس از برگزاری این مزایده و مشخص شدن برنده آن، تاج رییس فدراسیون فوتبال با اعلام این‌که باید سهمیه تهران در این شهر حفظ شود خواستار برگزاری مجدد مزایده شد و در نهایت دیروز با اعلام محمدرضاگرشاسبی، مشاور جدید وزارت ورزش رسماً مزایده باشگاه نفت ابطال و قرار شد تا دوباره مزایده‌ای برای فروش این باشگاه برگزار شود.

حمیدرضا گرشاسبی، مشاور وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای به دکترهندی، مشاور وزیر نفت در امور حقوقی و عضو کمیته واگذاری مؤسسه فرهنگی ورزشی نفت تهران در خصوص مزایده باشگاه نفت اعلام کرد که مزایده مجدد با شرایط اعلامی از سوی فدراسیون فوتبال برگزار شود.

در این نامه آمده است:

«عطف به نامه مورخ ۲۷/۳/۹۵ رییس فدراسیون فوتبال و اطلاعیه سازمان لیگ فوتبال که مکاتبات آن به پیوست ارسال شده است، ابطال مزایده واگذاری مؤسسه فرهنگی ورزشی نفت تهران را به دلیل عدم رعایت دستورالعمل شماره ۲۶۱/۹۱۱۸/۲۲ (کمیسیون ماده ۵) اعلام می‌دارد.

بر همین اساس با توجه به ضیق وقت نسبت به برگزاری مجدد مزایده با شرایط اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال اقدام کنید».

رضاییان: انتقال نفت به انزلی کاملاً قانونی است

در همین ارتباط، مدیرعامل ملوانی‌ها می‌گوید: کسانی که صلاحیت رسیدگی به موضوع انتقال امتیاز یک تیم از یک استان به استان دیگر را دارند، اداره ورزش و جوانان استان است که می‌تواند در این باره نظر بدهد.

مسعود رضاییان در گفت‌وگو با رادیو ورزش درباره موضوع انتقال امتیاز تیم نفت تهران به باشگاه ملوان بندرانزلی گفت: ما طبق قانون در مزایده این شرکت برای تیم فوتبالش شرکت کردیم و در آن هم برنده شدیم و همه چیز در این باره کاملاً قانونی بوده است. ملوان در این مزایده برنده شده و حرفی در آن نیست.

وی ادامه داد: هفته گذشته مذاکرات خوبی با گزینه مربیگری انجام داده بودیم تا پورغلامی سرمربی‌مان باشد، اما او در لحظات آخر از این کار انصراف داد و چون نمی‌توانستیم تمرینات مان را آغاز نکنیم، بازیکنان کار خودشان را آغاز کردند. سرمربی جدید بعد از تأیید هیأت مدیره و مذاکرات نهایی اعلام خواهد شد.

وی افزود: موضوع دیگر و اصلی بحث انتقال امتیاز تیم نفت به انزلی بود که ابتدا بحث مزایده از طرف آن‌ها انجام شد و ما به عنوان شرکت کننده شرکت کردیم ابتدا مراحل حضوری را انجام دادیم و پس از کش‌وقوس‌های فراوان توافق نامه ضمنی بین ما و گروه واگذاری انجام شد و عن‌قریب منتظر هستیم که مرحله بعدی یعنی سند زنی در دفاتر ثبت صورت بگیرد تا ما هم در مرحله بعد برای انتقال تیم کارمان را آغاز کنیم.

رضاییان اضافه کرد: البته نقل قول‌هایی هم در این مدت شده و صحبت‌هایی هم مطرح است ولی ما همه کارهایمان قانونی بوده و مزایده بین دو شرکت صورت گرفته و هیچ ایراد قانونی به آن وارد نیست. در بحث انتقالش هم صدور آن مجوز کمیسیون ماده ۵ برعهده دستگاه‌های دولتی تحت پوشش وزارت ورزش و جوانانشان است که در تهران اداره کل انجام می‌دهد بحث دوم است و در مرحله دوم آن را هم انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: کسانی که صلاحیت رسیدگی به موضوع انتقال امتیاز یک تیم از یک استان به استان دیگر را دارند اداره ورزش و جوانان استان است که می‌تواند در این باره نظر بدهد. البته به نظر نمی‌آید که چنین قانونی نبوده باشد چون اگر نبود در این سال‌ها ۷ تا ۸ تیم از استان‌هایشان به استان‌های دیگر منتقل نمی‌شدند.

 

رضاییان در پایان گفت: نکته دیگر این‌که ما امتیاز تیم دسته پایین‌تر خود را بعد از نهایی شدن سند انتقال واگذار خواهیم کرد و به هیچ‌وجه قصد نگهداری تیم را نداریم و همان‌طور که نفت امتیازش را در یک مزایده امتیازش را واگذار کرد، ما نیز امتیاز دسته پایینتر خود را واگذار می‌کنیم تا با بخشی از وجهی که دریافت می‌کنیم بخشی از هزینه‌های خرید را پرداخت می‌کنیم.