صرفه‌جویی ‌هزار میلیارد تومانی با ورود دانشجو معلمان به مدارس

صرفه‌جویی ‌هزار میلیارد تومانی با ورود دانشجو معلمان به مدارس معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از ورود ۲۵ هزار معلم جدید به مدارس در مهر امسال خبر داد و گفت: ترم تابستانی دانشگاه فرهنگیان از ۲۶ تیر ماه آغاز می‌شود. نعمت‌ا… موسی‌پور، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با فارس، […]

صرفه‌جویی ‌هزار میلیارد تومانی با ورود دانشجو معلمان به مدارس

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از ورود ۲۵ هزار معلم جدید به مدارس در مهر امسال خبر داد و گفت: ترم تابستانی دانشگاه فرهنگیان از ۲۶ تیر ماه آغاز می‌شود.

نعمت‌ا… موسی‌پور، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در تابستان جاری، دوره تابستانی خواهیم داشت تا شرایط را برای دانش‌آموختگی دانشجو-معلمان سال ۹۱ زودتر از موعد تعیین شده فراهم کند.

وی ادامه داد: زودتر از موعد تعیین شده به معنی زودتر از بهمن ماه است یعنی به‌طور معمول و براساس روال دانشگاه، ورودی‌های بهمن ماه قاعدتاً در بهمن‌ماه فارغ‌التحصیل می‌شوند و در نتیجه فارغ‌التحصیلان بهمن ماه به مدت حداقل ۸ ماه باید منتظر بمانند تا وارد کادر آموزشی وزارت آموزش و پرورش شوند.

موسی‌پور با بیان این‌که این ۸ ماه زیان‌های اقتصادی زیادی را برای جامعه و دولت و حتی آثار منفی برای اشخاص دارد، گفت: محاسبات ما نشان می‌دهد که اگر برای ۲۲ هزار دانشجو-معلم طوری برنامه‌ریزی کنیم که در شهریور ماه فارغ‌التحصیل شوند و در مهر وارد مدارس شوند، در عمل چیزی بیش‌تر از هزار میلیارد تومان فقط صرفه‌جویی اقتصادی شده است.

موسی‌پور اضافه کرد: آموزش و پرورش در سال‌جاری حدود ۴۰ هزار نفر بازنشسته دارد و با ورود ۲۲ هزار دانشجو-معلم ورودی سال ۹۱ و ۳ هزار پذیرفته شده آزمون استخدامی، حدود ۲۵ هزار نفر جایگزین نیرو‌های بازنشسته وارد آموزش و پرورش می‌کنیم.

وی ادامه داد: سال آینده هم اگر ۱۸ هزار دانشجو-معلم ورودی سال ۹۲ در کنار ۱۰هزارنفری که قرار است بر اساس ماده ۲۸ جذب شوند، در نظر بگیریم، در سال آینده هم ۲۸ هزار نفر وارد آموزش و پرورش خواهند شد.

موسی‌پور با بیان این‌که دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی دایر است، اظهار داشت: تا ۷ مرداد امتحانات آن‌ها برگزار می‌شود و از ۹ تا ۲۱ مرداد فعالیت‌های فرهنگی آن‌ها اجرا می‌شود.

 

وی ادامه داد: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی از ۲۳ تا ۲۹ مرداد آزمون‌های جبرانی خواهند داشت و ۶ تا ۱۲ شهریور، ارزشیابی پایانی شایستگی معلمی یا آزمون جامع برگزار می‌شود و پس از آن صدور گواهی و اعلام اسامی به آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.