سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۳۴ میلیارد تومانی در پروژه‌های استان فارس

وزیر نیرو خبر داد سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۳۴ میلیارد تومانی در پروژه‌های استان فارس وزیر نیرو از رهاسازی ۴۰ میلیون مترمکعب حقابه زیست‌محیطی دریاچه بختگان با دبی ۳۰ مترمکعب بر ثانیه خبر داد. به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو ، رضا اردکانیان در حاشیه مراسم آغاز اجرای طرح آبرسانی به زرین‌دشت از سد […]

وزیر نیرو خبر داد

سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۳۴ میلیارد تومانی در پروژه‌های استان فارس

وزیر نیرو از رهاسازی ۴۰ میلیون مترمکعب حقابه زیستمحیطی دریاچه بختگان با دبی ۳۰ مترمکعب بر ثانیه خبر داد.

به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو ، رضا اردکانیان در حاشیه مراسم آغاز اجرای طرح آبرسانی به زرین‌دشت از سد رودبال استان فارس به خبرنگاران گفت: بعد از سال‌ها خشکسالی، من بعد ۴۰ میلیون مترمکعب حقابه زیست‌محیطی دریاچه بختگان با دبی ۳۰ مترمکعب بر ثانیه رهاسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم این میزان رهاسازی بتواند نقش تعیینکننده‌ای در ایجاد شرایط زیستمحیطی مناسب‌تر این حوزه داشته باشد، افزود: این اقدام براساس تصمیم شورای حفاظت استان در راستای سیاست‌های وزارت نیرو و دولت تدبیر و امید با توجه به اهمیت حفاظت از محیط‌زیست و حقابه تالاب‌ها صورت گرفته است.

اردکانیان ادامه داد: وزارت نیرو در استان فارس تعداد ۱۴۶ پروژه در بخش‌های مختلف با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷ هزار و ۳۴ میلیارد تومان در دست اجرا دارد که به‌طور متوسط از ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و امیدواریم تعداد قابل‌توجهی از این طرح‌ها تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسند.

وزیر نیرو در ادامه، موضوع کاهش هدررفت آب را بسیار مهم دانست و گفت: حدود ۱۳ تا ۱۴ درصد از هدررفت آب در سطح کشور مستلزم بازسازی و سرمایه‌گذاری دولت برای اصلاح سیستم‌های فرسوده، شبکه‌های قدیمی‌و اتصالات آن است.

وی بخشی از هدررفت آب را مربوط به نحوه استفاده دانست و گفت: رفع این موضوع مستلزم به‌کارگیری کنتورهای دقیق‌تر، عدم استفاده غیرمجاز از آب شرب و تأمین منابع مالی برای اصلاح شبکه‌ها براساس قانون از طریق مشارکت شهرداری‌ها و شوراهای شهر است.

اردکانیان با اشاره به اینکه شهرهای مختلفی در این زمینه برخورد فعال و مثبتی داشته و ثمره آن به مردم رسیده است، افزود: در شهر داراب که آب شرب با کیفیت، با این سرمایه‌گذاری سنگین و ۴۰ درصد قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد، صحیح نیست که سرمایه‌گذاری لازم برای اصلاح شبکه صورت نگیرد و آب هدر برود.

وزیر نیرو ادامه داد: امیدواریم با همکاری شورای اسلامی‌شهر داراب، شهرداری و آب و فاضلاب، همزمان با بهره‌برداری از این طرح اصلاح شبکه در شهر هم صورت گیرد.