مصوبه اسقاط خودروهای فرسوده منتظر دو امضاء دبیرانجمن صنفی مراکز اسقاط خراسانرضوی با بیان اینکه در حالحاضر ۸۵ هزار گواهی اسقاط بدون خریدار وجود دارد، گفت: مصوبه اسقاط خودروهای فرسوده منتظر امضای وزیر کشور و معاون اول رئیسجمهور است. سیدامیر احمدی در گفتوگو با فارس، با بیان اینکه ۷۰ درصد آلودگی هوا مربوط به خودروهای […]
مصوبه اسقاط خودروهای فرسوده منتظر دو امضاء
دبیرانجمن صنفی مراکز اسقاط خراسانرضوی با بیان اینکه در حالحاضر ۸۵ هزار گواهی اسقاط بدون خریدار وجود دارد، گفت: مصوبه اسقاط خودروهای فرسوده منتظر امضای وزیر کشور و معاون اول رئیسجمهور است.
سیدامیر احمدی در گفتوگو با فارس، با بیان اینکه ۷۰ درصد آلودگی هوا مربوط به خودروهای فرسوده است، اظهار داشت: واحدهای اسقاط خودروهای فرسوده براساس واردات خودرو فعال هستند و در حالحاضر که با ممنوعیت واردات روبهرو هستیم کار این واحدها نیز با مشکل روبهرو شده است.
وی با بیان اینکه در ازای هر چهار حواله اسقاط خودروی فرسوده، یک خودرو شمارهگذاری میشود، افزود: با توجه به ممنوعیت واردات خودرو، صدور گواهی اسقاط انجام نمیشود، هر چند در دو ماه گذشته هشت هزار گواهی اسقاط انتقال پیدا کرد.
دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط خراسانرضوی با اشاره به سرمایهگذاری چهار تا شش میلیارد تومانی برای ایجاد زیرساختهای واحدهای اسقاط خودروهای فرسوده، تصریح کرد: در جلساتی که با وزیر صمت داشتیم، در مورد تعطیلی واحدهای اسقاط صحبت کردیم که قرار بود پیگیری شود، ولی تاکنون اتفاقی نیفتاده و فعلاً فعالیت واحدهای اسقاط به واردات خودرو متصل است.
احمدی با بیان اینکه صنایع آلاینده و نیروگاهها هر سال مبلغی را بابت آلایندگی هوا به دولت پرداخت میکنند، پیشنهاد کرد این مبالغ به مراکز اسقاط اختصاص یابد تا این واحدها از رکود خارج شوند.
وی با بیان اینکه در حالحاضر ۸۵ هزار گواهی اسقاط بدون خریدار وجود دارد، گفت: در مذاکرهای که با سازمان بازرسی و قوهقضاییه داشتیم، از آنها خواستیم که هشت هزار گواهی اسقاط صادر شده نیز برگشت بخورد و آنها ابتدا قول دادند این اتفاق بیفتد، ولی بعد گفتند که نمیتوانیم این کار را انجام دهیم، اما سعی میکنیم که ۸۵ هزار مورد باقی مانده را نیز منتقل کنیم که البته تاکنون اتفاقی نیفتاده است.
به گفته دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط خراسانرضوی، سالانه به اندازه ۳۰ درصد از تولید خودروسازان باید خودروی فرسوده از رده خارج شود.
احمدی در ادامه با اشاره به مصوبه اداره راهداری با امضای وزیر راهوشهرسازی و رئیس سازمان حفاظت محیطزیست برای فعال شدن واحدهای اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: طبق این مصوبه خودروسازان باید به اندازه ۳۰ درصد تولید سالیانه خود، خودرو از رده خارج کنند و همچنین بابت تولید هر هفت دستگاه موتورسیکلت باید یک موتورسیکلت از رده خارج شود.
دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط خراسان رضوی با بیان اینکه در حالحاضر دومیلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور داریم، گفت: اگر این خودروها از رده خارج میشدند، علاوه بر کاهش آلودگی هوا، نیازی به سه برابر شدن قیمت حاملهای انرژی هم نبود و در عین حال با هزینه کمتری و فشار کمتر بر مردم روبهرو بودیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.