رئیس اتحادیه مکانیسینهای خودرو روغن تقلبی بلای جان مکانیکها شده است رئیس اتحادیه مکانیسینهای خودرو گفت: وضعیت چنان بغرنج شده که یکی از کارهای اصلی کمیسیون شکایات اتحادیه رسیدگی به شکایات افرادی است که تعمیرکار را مجبور میکنند که تعمیرات خلاف عرف و غیراستاندارد انجام دهد. به گزارش ایلنا، علیرضا نیکآیین درخصوص تغییرات مالیاتی و […]
رئیس اتحادیه مکانیسینهای خودرو
روغن تقلبی بلای جان مکانیکها شده است
رئیس اتحادیه مکانیسینهای خودرو گفت: وضعیت چنان بغرنج شده که یکی از کارهای اصلی کمیسیون شکایات اتحادیه رسیدگی به شکایات افرادی است که تعمیرکار را مجبور میکنند که تعمیرات خلاف عرف و غیراستاندارد انجام دهد.
به گزارش ایلنا، علیرضا نیکآیین درخصوص تغییرات مالیاتی و نصب صندوقهای مکانیزه فروش گفت: دیزل کارهای اتحادیه ما مشمول نصب صندوق شدهاند اما نگرانی که اکنون در اتحادیهها وجود دارد این است که اخذ مالیات با استفاده از این سیستم منصفانه نباشد. ما منکر پرداخت مالیات نیستیم و آن را حق دولت میدانیم اما وقتی مکانیک یا صافکار دیزل کار که کار سنگین و سخت دارد میبینند یکسری افراد که با رقمهای بالایی کار میکنند خیلی راحت و جلوی چشم همه از دادن مالیات اجتناب میکنند و فرار مالیاتی به میزان زیادی وجود دارد پرداخت مالیات برای آنها غیرقابل قبول میشود و این موردی است که بارها اعضا به ما منتقل کردند.
نیکآیین افزود: اتحادیه ما پنج هزار نفر عضو دارد و کار آنها بسیار سنگین است از طرف دیگر با سخت شدن زندگی و وضعیت زندگی و معاش مردم آنها حداکثر صرفه جویی را انجام میدهند. سه چهار سال پیش وقتی قطعهای نیاز به تعویض داشت خیلی راحت آنرا انجام میدادند اما الان کار به دوخت و دوز رسیده و به دنبال تعمیر هستند تا هزینه کمتری را متحمل شوند.
وی ادامه داد: این وضعیت چنان بغرنج شده که یکی از کارهای اصلی کمیسیون شکایات اتحادیه رسیدگی به شکایات افرادی است که تعمیرکار را مجبور میکنند که تعمیرات خلاف عرف و غیراستاندارد انجام دهد. بعدا وقتی به خودرو آسیب میرسد از مکانیک شکایت میکنند و کمیسیون نیز مکانیک را مقصر میداند؛ اینها همه به خاطر کاهش قدرت اقتصادی مردم و روآوردن به تعمیرات اجباری است.
نیکآیین ادامه داد: مشکل دیگر قطعات و تجهیزات تقلبی است که علاوه بر تلفات جانی تعداد شکایات را چند برابر کرده به طور مثال روغنهایی فروخته میشود که چنان با مهارت پلمب و بستهبندی شده که مکانیک با سابقه ۳۰ ساله حتی پس از باز کردن و دیدن روغن نمیتواند تقلبی بودن آن را تشخیص دهد. اما روغن پس از دو روز بخار میشود و به موتور عیب سنگینی وارد میکند که کار در نهایت به شکایت میرسد به طوری که اصطلاحاً امروز در اتحادیه میگویند روغن تقلبی بلای جان مکانیکها شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.