زنگنه بین خوانده‌های پرونده تخلف در وزارت نفت نیست

رئیس دیوان محاسبات زنگنه بین خوانده‌های پرونده تخلف در وزارت نفت نیست رئیس دیوان محاسبات اظهار داشت: پرونده وزارت نفت ۱۲ خوانده دارد که آقای زنگنه جزء خوانده‌ها نیست. به گزارش ایلنا، عادل آذر در جمع خبرنگاران درباره پرونده وزارت نفت در دیوان محاسباتی کشور اظهار داشت: تشکیل پرونده برای دستگاه‌های مختلف یک روال است […]

رئیس دیوان محاسبات

زنگنه بین خوانده‌های پرونده تخلف در وزارت نفت نیست

رئیس دیوان محاسبات اظهار داشت: پرونده وزارت نفت ۱۲ خوانده دارد که آقای زنگنه جزء خوانده‌ها نیست.

به گزارش ایلنا، عادل آذر در جمع خبرنگاران درباره پرونده وزارت نفت در دیوان محاسباتی کشور اظهار داشت: تشکیل پرونده برای دستگاه‌های مختلف یک روال است که برای بررسی موضوعات انجام می‌شود. در این پرونده حسابرس ما تشخیص می‌دهد که یک تخلفی در وزارت نفت رخ داده و از اینرو پرونده تشکیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه این پرونده بحث تخلف است و نه جرم، گفت: نامه دادخواستی از سوی حسابرس دیوان محاسبات ارسال شده و بررسی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تخلفی در بحث بانکرینگ رخ داده است که ناشی از عدم رعایت قانون بوده است.

رئیس دیوان محاسبات تأکید کرد: وزارت نفت معتقد است که قانون رعایت شده است.

وی با بیان اینکه دادستان این تخلف را تأیید کرده است، گفت: بعد از تأیید دادستانی، موضوع به هیأت مستشاری ارجاع داده می‌شود.

عادل آذر با تأکید بر اینکه این پرونده مربوط به حسابرسی‌های سال ۹۴ است، گفت: تأکید می‌کنم که پرونده بحث تخلف است نه ارتکاب به جرم.

این مقام مسؤول ادامه داد: این پرونده ۱۲ خوانده دارد که آقای زنگنه جزء خوانده‌ها نیست.

وی همچنین با اشاره به گزارش نظام پرداخت ارز در گیرندگان ارز گفت: گروه‌ها، دسته‌بندی‌های مختلف شده‌اند و این گزارش به واسطه تفریغ بودجه سال ۹۷ به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود. از جمله گیرندگان ارز دارویی، خوراک دام و… هستند. در حال‌حاضر به دنبال این هستیم که با تکمیل اطلاعات در هفته اول بهمن‌ماه این گزارش که مبتنی بر حسابرسی عملکرد پرداخت تنظیم شده، ارائه شود.