بوی نامطبوع باز بخش‌هایی از تهران را فراگرفت

بوی نامطبوع باز بخش‌هایی از تهران را فراگرفت بوی نامطبوع بار دیگر بخش‌هایی از تهران را فراگرفت و بارش باران هم نتوانست مانع از انتشارش شود. به گزارش ایسنا، پرونده بوی نامطبوع سال گذشته باز شد و آن زمان فرضیه‌های مختلفی از جمله شیرابه‌های آرادکوه، فاضلاب، ماده شیمیایی مرکاپتان – که به گاز شهری‌ تزریق […]

بوی نامطبوع باز بخش‌هایی از تهران را فراگرفت

بوی نامطبوع بار دیگر بخش‌هایی از تهران را فراگرفت و بارش باران هم نتوانست مانع از انتشارش شود. به گزارش ایسنا، پرونده بوی نامطبوع سال گذشته باز شد و آن زمان فرضیه‌های مختلفی از جمله شیرابه‌های آرادکوه، فاضلاب، ماده شیمیایی مرکاپتان – که به گاز شهری‌ تزریق می‌شود – به عنوان منشأ بوی نامطبوع پایتخت مطرح شد، اما هیچگاه منشأ دقیق این بو اعلام نشد و این موضوع مسکوت ماند تا اینکه در دهم‌آذرماه دوباره بوی مرموز بخش‌هایی از پایتخت را فرا گرفت و باعث شد که پرونده بوی نامطبوع پایتخت مجدد گشوده و گمانه‌زنی‌ها و اقداماتی درباره شناسایی منشأ آن آغاز شود از جمله اینکه دو سازمان مدیریت بحران و آتش‌نشانی مأموریت یافتند، منشأ بوی نامطبوع را پیدا کنند. منشأ این بو چه تغییر وزش باد باشد و چه عدم لایروبی فاضلاب‌ و هر فرضیه دیگر، شایسته است دستگاه‌های ذی‌ربط چرایی نشت و پراکندگی آن را در منطقه مختلف تهران در اسرع وقت شناسایی و برطرف کنند زیرا علاوه بر اینکه تحمل این بوی نامطبوع ناممکن است، نگرانی‌هایی هم از نظر بهداشت و سلامتی در میان شهروندان ایجاد می‌کند.

تحویل اطلاعات بوی نامطبوع به ستاد بحران

در همین ارتباط، شهردار تهران از تحویل اطلاعات بوی نامطبوع پایتخت به ستاد بحران خبر داد. پیروز حناچی همزمان با یک‌سالگی مسؤولیتش به عنوان شهردار تهران در یک برنامه تلویزیونی در مورد بوی نامطبوع در تهران نیز با بیان اینکه انتشار این بو برای دومین بار در تهران رخ داد، خاطرنشان کرد: از طریق تماس مردمی ‌با سامانه ۱۳۷ انتشار بوی نامطبوع در مناطق ۲، ۴، ۶، ۱۰، ۱۱ و ۱۳ ثبت شد و گزینه‌های مختلفی در مورد منشأ این بو احصاء شد؛ به‌گونه‌ای که در آن روز باد جنوبی در تهران وزید و ممکن است بوی منطقه آرادکوه و حوالی فرودگاه امام‌خمینی(ره) را به تهران آورده باشد. بررسی‌ها نشان داد که جهت باد با شبکه فاضلاب تهران منطبق بوده که ما این اطلاعات را به ستاد بحران داده‌ایم و در حال بررسی هستند.

تذکر عضو شورای شهر درباره انتشار بوی نامطبوع در تهران

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران نیز به شهرداری تهران درخصوص فراهم کردن منابع لازم برای ایجاد سیستم پایش بو در تهران تذکر داد. آرش حسینی میلانی در صحن علنی شورای اسلامی‌شهر تهران درخصوص انتشار بوی نامطبوع در تهران گفت: با توجه به تکرار مسأله بوی نامطبوع در آذرماه سال‌جاری، همچنان شاهد عدم واکنش سریع برای شناساسایی منشأ آن هستیم. وی با اشاره به اینکه سال گذشته مقرر شده بود تجهیزات لازم برای پایش بو خریداری شود، تأکید کرد:‌ با عنایت به نگرانی‌های شهروندان به شهرداری تهران تذکر می‌دهم در اسرع وقت منابع لازم برای تجهیز مدیریت شهری که به سیستم پایش بو اختصاص یافته و ساماندهی لازم جهت پایش سریع، فراهم شود.