بوهای بدی به مشام می‌رسد !

بوهای بدی به مشام می‌رسد !       ظاهراً این بوی بدی که هر چند وقت یک بار تهرانی‌ها را میهمان اذیت و آزار خود می‌کند دارای منشأیی ناشناخته و فرازمینی است! زیرا هرچه مسؤولان و مربوطان محترم در زمین به دنبال آن گشتند چیزی یافت می‌نشد و همچنان ردگیری آن به نتیجه نرسیده و این […]

بوهای بدی به مشام می‌رسد !

      ظاهراً این بوی بدی که هر چند وقت یک بار تهرانی‌ها را میهمان اذیت و آزار خود می‌کند دارای منشأیی ناشناخته و فرازمینی است! زیرا هرچه مسؤولان و مربوطان محترم در زمین به دنبال آن گشتند چیزی یافت می‌نشد و همچنان ردگیری آن به نتیجه نرسیده و این احتمال را که این بو منشأ فرازمینی و ناشناخته دارد را تقویت می‌کند!

      یکی از مسؤولان به شوخی فرمایش کرده است که لابد یک گندی زده‌ایم بویش درآمده است! البته دیگر مسؤولی گفته که این بو با بو‌های سال گذشته فرق می‌کند. البته بنده در مقام قضاوت نیستم ولی خب از این دو فرمایش می‌توان نتیجه گرفت که شاید میزان هنرنمایی‌ها زیادتر شده و به همان نسبت بو هم غلیظ‌تر و تندتر سراغ شهر و شهروندان آن آمده است !

     البته به لحاظ تخصص فرازمینی که شخصاً دارم! می‌گویم این بو بی‌ربط هم به ماوراء‌الطبیعه نیست و به نظر جنابمان (خودمان را می‌گوییم!) بالاخره وقتی مهر و محبت و تعهد و رفاقت و یا صداقت و شفافیت و انصاف و مروت در بین برخی از خلق‌ا… و کسبه و بازاری و تاجر و کارمند و ناظر و بازرس و کارشناس و مسؤول و غیرمسؤول روبه نقصان می‌گذارد باید یک جایی صدایش در بیاید و خود را نشان دهد.

      به هر حال اینکه این همه نهاد و سازمان و دم و دستگاه نتوانستند بفهمند این بو از کجا و مربوط به چه چیزی است افرادی مثل من هم پیدا می‌شوند که آن را به همه چیز و همه‌جا ربط دهند به جز قدیمی ‌بودن تجهیزات و بی‌خیالی مسؤولان و بودار بودن کشف نشدن کجایی و چرایی این عنصر جدیده مجهول‌الهویه!

      به لحاظ برخی ملاحظات سیاسی و بین‌المللی نمی‌خواستم این فرضیه را مطرح نمایم ولی از آنجا که خوانندگان عزیز این مرقومه خودمانی‌تر از این حرف‌ها هستند و هر صحبتی بشود بین خودمان، خدای خودمان و مردم همین ملک باقی می‌ماند، خواستم عرض کنم که بنده شک به یقین دارم! که این بو یا مربوط به یکی از کشور‌های بولیوی، بوسنی است و یا بورکینافاسو و بوتساوانا و یا بوروندی و یا حتی می‌شود با ملاحظاتی آن را به بولغارستان ، بورونوئی هم نسبت داد. اگر مسؤولان بتوانند براساس دوری و نزدیکی هر یک از این کشورها، جهش و شدت وزش باد و یا هر ادله دیگر حتی به‌صورت نیم بند هم ارتباط این بو را با هریک از این کشورها ثابت نمایند. دیگر نیازی به خرید تجهیزات و اهتمام و جدیت در پیگیری و نگرانی هوشنگ‌خانی از سقوط اخلاق و کلاً این همه صغری کبری چیدن نیست !  

                                                                                                هوشنگ‌خان