اپراتور‌ها ۸٫۸ میلیون پیامک تبلیغاتی را ظرف دو ماه لغو کردند

اپراتور‌ها ۸٫۸ میلیون پیامک تبلیغاتی را ظرف دو ماه لغو کردند سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به راه‌اندازی سامانه متمرکز ۸۰۰ جهت انصراف مشترکان از دریافت انواع پیامک، عملکرد این سامانه را مثبت ارزیابی کرد. به گزارش تسنیم، حسین فلاح جوشقانی با اشاره به آخرین اطلاعات دریافتی در این حوزه اظهارکرد: […]

اپراتور‌ها ۸٫۸ میلیون پیامک تبلیغاتی را ظرف دو ماه لغو کردند

سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به راه‌اندازی سامانه متمرکز ۸۰۰ جهت انصراف مشترکان از دریافت انواع پیامک، عملکرد این سامانه را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش تسنیم، حسین فلاح جوشقانی با اشاره به آخرین اطلاعات دریافتی در این حوزه اظهارکرد: طبق آخرین آمار و پس از اطلاع‌رسانی صورت گرفته، از سوی اپراتور اول یک میلیون و ۵۷ هزار سرویس و ۳ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۷۷۶ پیامک تبلیغاتی لغو شده است.

وی عنوان کرد: در اپراتور دوم نیز تعداد سرویس‌های لغو شده ۱۰ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۵۵ مورد و پیامک‌های تبلیغاتی لغو شده ۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۶۱۳ مورد بوده است.

او افزود: در اپراتور سوم هم ارسال ۳۸ هزار سرویس و ۴۸ هزار پیامک تبلیغاتی لغو شده است.

معاون رگولاتوری با موفق ارزیابی کردن عملکرد این سیستم گفت: تاکنون اپراتور‌ها عملکرد رضایت بخشی داشته‌اند و با حساسیت این موضوع را دنبال و موارد اعلام شده را حذف کرده‌اند.

فلاح جوشقانی با بیان این‌که نباید انتظار داشت تمام موارد به صفر برسد، ابراز کرد: تاکنون اپراتور‌ها بیش از ۷۰ میلیون پیامک جهت اطلاع‌رسانی درباره این سامانه با نام رگولاتوری ارسال کرده‌اند.

او افزود: در جلسه‌ای هم که این اواخر با اپراتور‌ها داشتیم، موارد جدیدی را اعلام کردیم تا بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

وی با بیان روش‌های مختلف ارسال درخواست به این سامانه از طریق ارسال پیامک به سرشماره ۸۰۰ یا شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* اظهارداشت: با ارسال درخواست، فهرستی با ۳ گزینه باز می‌شود که اولین گزینه سرویس‌های فعال و دو گزینه بعدی نوع پیامک‌های تبلیغاتی یا خدمات مبتنی بر محتوایی (ارزش افزوده) را نشان می‌دهد.

فلاح از پیگیری امکان غیرفعال‌سازی تمامی سرویس‌های فعال مشترکان تنها با انتخاب یک گزینه، خبر داد و گفت: اپراتور‌ها باید این امکان را فراهم آورند که این موضوع در دست پیگیری است تا اعمال شود.

 

اواخر فرودین ماه سال جاری معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری از آغاز ساماندهی خدمات ارزش افزوده پیامکی شامل پیامک‌های تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی، بازی و سرگرمی خبر داده بود.