فاش می‌کنم و از افشاء خود پول شادم !

فاش می‌کنم و از افشاء خود پول شادم !       وزارت کریمه اقتصاد اعلام کرده که هرکسی فسادی را افشاء کند، اگر حکم دادگاه آن را اثبات کند، جایزه خوبی می‌گیرد!      همین که دوستان به این صراحت قبول فرمودند که آنقدر فساد در کشور هست که باید برای حل آن دست به دامن مردم […]

فاش می‌کنم و از افشاء خود پول شادم !

      وزارت کریمه اقتصاد اعلام کرده که هرکسی فسادی را افشاء کند، اگر حکم دادگاه آن را اثبات کند، جایزه خوبی می‌گیرد!

     همین که دوستان به این صراحت قبول فرمودند که آنقدر فساد در کشور هست که باید برای حل آن دست به دامن مردم برای افشاگری بشوند علی‌الحساب خوب است ولی اینکه این همه نهاد نظارتی و قضایی و کنترلی و بازرسی و آن همه بخشنامه و قانون و مقررات نتوانسته است یک خم این مفسده کشورسوز را گرفته و او را با یک بزکش درست درمان به خاک بیندازد، اساساً خیلی هم بد است !

     بگذریم، بهتر است وارد معقولات نشویم و بچسبیم به امید به همراهی و همکاری مردم، البته اولاً مقام عالی وزارت باید یک‌نرخی‌، درصدی یا کف و سقفی برای این جایزه موعود اعلام می‌کردند که خلق‌ا… بتوانند مابین بیکاری و غضب احتمالی بالادستی و دردسرهای لو دادن فسادها و پول مشروطی که قرار است دستشان را بگیرد با یک حساب سرانگشتی، یکی را انتخاب کنند. چون جایزه، نسیه است و دردسرهای افشاگری نقدنقد !

     به نظر هوشنگ‌خانی ما می‌رسد مسؤولان محترم باید مبلغ جایزه را آنقدری بالا ببرند که برخی خرده‌پاها که سربازهای پیاده فساد و مفسده هستند به طمع گرفتن پول یا خودشان را لو دهند! و یا اینکه سواره‌های یقه سفید را ببرند گوشه رینگ !

     البته اینکه فاش‌کننده از روز نخست افشاگری باید اسم و رسمش مخفی باشد و جوایز مربوطه هم بدون سروصدا به دست ایشان برسد که فاسدان و اطرافیان جیره‌خور، نتوانند ردی از آنها بگیرند اصل و اساس شد یا نشد این طرح جدید است که از اتفاق همین مخفی کاری باعث می‌شود عده‌ای که از چیزهای پشت‌پرده خبر دارند به این نتیجه برسند که خبری از جایزه و افشاگری نیست و آنها هم بی‌خیال این فقره مغفوله بشوند !

     دوستان مسؤول حواسشان را حسابی جمع کنند که این وسط عده‌ای به خاطر غرض و مرض و باند و جناح ، آب را گل آلود نبینند و عظم خود را برای دردسرسازی رقیب و همکار جزم کنند و از هرکه خوششان نمی‌آید، آبرو و اسم و رسمش را به باد هوا بسپارند و البته واضح است که باید صف ایشان از آنهایی که فسادی واقعی را می‌گویند که نمی‌شود اثبات کرد جدا شود که خدای ناخواسته تروخشک با هم نسوزند !  

                                                                                                هوشنگ‌خان