دولت برنامه‌ای برای هدایت منابع مالی به سمت تولید ندارد

دولت برنامه‌ای برای هدایت منابع مالی به سمت تولید ندارد یک تولیدکننده با بیان این‌که هم اکنون با کاهش نرخ سود بانکی دولت هیچ برنامه‌ای برای هدایت منابع مالی به سمت بخش تولید ندارد، گفت: دولت باید تصمیم جدی را برای تحریک تقاضا در سطح بازار انجام ندهد. حسین نوری در گفت‌وگو با تسنیم، با […]

دولت برنامه‌ای برای هدایت منابع مالی به سمت تولید ندارد

یک تولیدکننده با بیان این‌که هم اکنون با کاهش نرخ سود بانکی دولت هیچ برنامه‌ای برای هدایت منابع مالی به سمت بخش تولید ندارد، گفت: دولت باید تصمیم جدی را برای تحریک تقاضا در سطح بازار انجام ندهد.

حسین نوری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به این‌که علی‌رغم بحث‌های مطرح شده مبنی بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این موضوع به هیچ عنوان در صنایع مشهود نیست، اظهار‌داشت: امروز اکثر واحدهای فولادی با مجموعه‌ای دولتی در خرید انرژی با مشکل روبه‌رو هستند در کنار این موضوع دارایی و تأمین‌اجتماعی نیز بر حجم مشکلات واحدهای تولیدی افزوده است.

وی با بیان این‌که معضل امروز فولاد کشور قوانین زائد و دست ‌و پا‌گیر است، افزود: تولیدکنندگان امکان فعالیت را با این قوانین پیچیده ندارند حتی در تسهیلات جدید نیز بوروکراسی پیچیده‌ای تعیین شده که این موضوع دریافت تسهیلات توسط واحدهای تولیدی را با مشکل روبه‌رو می‌سازد.

این تولیدکننده بخش فولاد تصریح‌کرد: صنایع پایین‌دستی امروز در دریافت تسهیلات جدید با مشکلات زیادی همراه هستند به عنوان نمونه یک مجموعه فولادی که با دو یا ۳ میلیارد دلار می‌تواند چرخه فعالیت خود را مجدداً راه‌اندازی کند در دریافت این تسهیلات با مشکل برخورد کرده است.

نوری به کاهش نرخ سود بانکی که اخیراً توسط سیستم بانکی اتخاذ شده پرداخت و گفت: به اعتقاد من کاهش نرخ سود بانکی تأثیری بر رونق واحدهای تولیدی نخواهد داشت چرا که دولت هیچ برنامه‌ای برای هدایت منابع به سمت بخش تولید نداشته و عمدتاً این موضوع منجر به سفته بازی خواهد شد.

 

وی بر لزوم تحریک تقاضا در سطح بازار توسط دولت تأکید کرد و اظهار‌داشت: امروز اکثر واحدهای تولیدی با مازاد عرضه روبه‌رو هستند که اگر دولت در این رابطه تصمیم جدی را به‌کار نگیرد متأسفانه مانند سال گذشته با انباشت انبار‌ها روبه‌رو خواهیم شد.