تشریح برنامه‌های مالی جدید برای توسعه میادین نفتی

 تشریح برنامه‌های مالی جدید برای توسعه میادین نفتی آن‌طور که معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در بودجه سال آینده تعریف نظام روابط مالی جدید برای توسعه میادین نفتی است. به گزارش ایسنا، حمید پورمحمدی با بیان به اینکه بودجه سال آینده برنامه‌محور شده است به […]

 تشریح برنامه‌های مالی جدید برای توسعه میادین نفتی

آنطور که معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در بودجه سال آینده تعریف نظام روابط مالی جدید برای توسعه میادین نفتی است.

به گزارش ایسنا، حمید پورمحمدی با بیان به اینکه بودجه سال آینده برنامه‌محور شده است به مواردی در این رابطه اشاره کرد و توضیح داد: به عبارتی، هر دستگاه سیاست‌گذاری باید بگوید چه برنامه‌ای برای سال آینده انجام می‌دهد و هزینه برنامه‌ها چقدر است و این‌ برنامه‌ها کمی ‌و کنترل ‌پذیرند. بر این اساس کارایی یک دستگاه معلوم شود و دستگاه‌ها برنامه‌ محور می‌شوند.

وی با بیان اینکه موافقتنامه‌هایی که هر ساله مبادله می‌شود، در طول سال بودجه‌ای انجام می‌شود؛ به نحوی که گاهی مبادله موافقتنامه برای انجام یک طرح، به روزهای پایانی سال هم کشیده می‌شود، گفت: در لایحه سال آینده موافقتنامه‌ها قبل از سال انجام می‌شود، یعنی تبادل موافقتنامه‌ها از هم‌اکنون انجام می‌شود و در فروردین‌ماه ابلاغ می‌شود؛ به طوری‌که دستگاه‌ها بتوانند از ابتدای سال کارشان را شروع کنند و متوقف نشوند و با سرعت جلو بروند.

 پورمحمدی موضوع مهم دیگر در این رابطه را نظام روابط مالی نفت اعلام کرد و گفت: کار مهمی ‌انجام شده است، به خصوص در شرایط فعلی که ما فضا را باید به سمت سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در میادین بزرگ نفتی و توسعه میادین نفتی ببریم.

وی افزود: نظام روابط مالی جدیدی برای توسعه میادین نفتی تعریف شده است که زمینه رقابت سرمایه‌گذاری روی میادین نفتی را فراهم می‌کند.