هور لبریز شد

هور لبریز شد مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال‌حاضر ۸۵ درصد از سطح تالاب هورالعظیم پر از آب است. به گزارش مناقصه‌مزایده نقل از وزارت نیرو، سیدابراهیم حسینی افزود: هم‌اکنون از طریق چهار شاخه اصلی رودخانه‌های هوفل، نیسان، سابله و کرخه نور دبی ۱۱۸ مترمکعب […]

هور لبریز شد

مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال‌حاضر ۸۵ درصد از سطح تالاب هورالعظیم پر از آب است.

به گزارش مناقصه‌مزایده نقل از وزارت نیرو، سیدابراهیم حسینی افزود: هم‌اکنون از طریق چهار شاخه اصلی رودخانه‌های هوفل، نیسان، سابله و کرخه نور دبی ۱۱۸ مترمکعب بر ثانیه آب وارد تالاب هورالعظیم می‌شود.

وی افزود: در حال‌حاضر از میزان ۱۱۸ مترمکعب بر ثانیه آب ورودی به هورالعظیم، حدود ۵۰ تا ۶۰ مترمکعب بر ثانیه از طریق سرریز ۱۱۰ دهانه‌ای در مخزن شماره۳ و بازه‌های دیگر کشاورزی و صنعتی از تالاب خارج می‌شود، اما در مجموع وضعیت تأمین حقابه تالاب پایدار است.

مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه به دلیل وجود تأسیسات صنعتی در منطقه توزیع آب در سطح تالاب یکنواخت نیست، ادامه داد: لازم است با یک برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی بین محیط‌زیست، مرزبانی و وزارتخانه‌های نفت، نیرو و جهادکشاورزی این موضوع برطرف شود.

حسینی یادآور شد: وزارت نیرو در فروردینماه امسال با هدایت سیلاب به تالاب هورالعظیم توانست ۸۵ درصد از سطح این تالاب را در بخش ایران پر از آب کند.