دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو قاچاق تایر خودروهای سواری به وفور دیده میشود دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو درباره افزایش قاچاق لاستیک خودرو، گفت: امکان قاچاق تایر خودروهای سنگین به دلیل تخصیص ارز دولتی کم است، اما قاچاق خودروهای سواری به دلیل اختصاص ارز نیمایی به وفور دیده میشود. محمد میرعابدینی در گفتوگو با باشگاه […]
دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو
قاچاق تایر خودروهای سواری به وفور دیده میشود
دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو درباره افزایش قاچاق لاستیک خودرو، گفت: امکان قاچاق تایر خودروهای سنگین به دلیل تخصیص ارز دولتی کم است، اما قاچاق خودروهای سواری به دلیل اختصاص ارز نیمایی به وفور دیده میشود.
محمد میرعابدینی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: هماکنون به واردات لاستیک تعرفه ۴۰ درصدی اختصاص داده اند که باعث ایجاد اختلاف قیمت ۵۰ درصدی بین واردات رسمی و غیررسمیشده است.
به گفته میرعابدینی، اختلاف قیمت ۵۰ درصدی بین واردات رسمی و غیررسمی باعث افزایش میزان قاچاق در کشور شده است.
دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو، تشریح کرد: در گذشته میتوانستیم به طور رسمی، ۸۰ کانتینر لاستیک در ماه وارد بازار کنیم که هماکنون به ماهی ۱۰ کانتینر کاهش پیدا کرده است. با توجه به نیاز بازار، به وزارت صنعت،معدنوتجارت نامهای زدهایم که تعرفه واردات را به پنج درصد کاهش دهد تا میزان قاچاق کم شود.
دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک با اشاره به تأثیرات کاهش عوارض واردات بر تولید داخل و تثبیت نرخ ارز، تشریح کرد: عوامل بسیاری از جمله تعرفه واردات کالا، میزان مالیات بر ارزشافزوده، هزینه حملونقل و هزینه نمونهگیری برای اطلاع از استاندارد کالا و در نهایت انبارداری باعث افزایش قیمت یک کالا میشود که هماکنون با توجه به افزایش قمیت دلار، قیمت این کالا ۵۰ درصد افزایش داشته است.
میرعابدینی با بیان اینکه بالا رفتن تعرفه، تأثیر مستقیم بر افزایش میزان قاچاق در کشور دارد، افزود: متأسفانه مدتی است که بسیاری از کالاهای موجود به دلایل مختلفی ثبت نمایندگی نشدهاند. در تلاش هستیم درخصوص ورود قاچاق و واردات غیررسمی اقداماتی انجام شود اما متأسفانه بینتیجه بوده است.
دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک با تأکید بر اینکه تعرفه بالا باعث افزایش رغبت افراد به قاچاق شده است، گفت: راهکارهای زیادی برای کاهش میزان قاچاق در کشور وجود دارد. سوبسید و ارز مبادلهای یکی از این راههاست که اگر اگر دولت به تولیدکنندگان و واردکنندگان آن را اختصاص دهد، وضعیت برای هر دو گروه مطلوب خواهد شد.
وی گفت: هماکنون مشکل اصلی تولید و واردکنندگان کشور، عرضه لاستیکهای قاچاق بین مصرفکنندگان است.
میرعابدینی با تأکید بر اینکه قاچاق موجب برهم خوردن نظم بازار و به دنبال آن مشکلات زیادی در فروش میشود، گفت: اختلاف قیمت بین کالایی که رسمی وارد کشور شده با کالایی که بهطور قاچاق وارد شده، بسیار زیاد است که یکی از علتهای اصلی آن را تعرفه بالا میتوان دانست.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.