نقش وزارت صمت در توسعه صنعت سیانجی استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مصوبه شورای اقتصاد با هدف توسعه مصرف سیانجی در حملونقل عمومینقش عمدهای دارد، بنابراین باید در اجرای هرچه بهتر این مصوبه، شهرداریها و خودروسازان نهایت همکاری را داشته باشند. بهگزارش ایسنا، فریبرز رشیدی با بیان اینکه تکنولوژی به کار رفته در صنعت سیانجی […]
نقش وزارت صمت در توسعه صنعت سیانجی
استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مصوبه شورای اقتصاد با هدف توسعه مصرف سیانجی در حملونقل عمومینقش عمدهای دارد، بنابراین باید در اجرای هرچه بهتر این مصوبه، شهرداریها و خودروسازان نهایت همکاری را داشته باشند.
بهگزارش ایسنا، فریبرز رشیدی با بیان اینکه تکنولوژی به کار رفته در صنعت سیانجی که چندان پیچیده نیست، باید کاملاً بومیباشد، اظهار کرد: در این رابطه وزارت صمت میتواند راهگشا باشد و سازندگان داخلی را در این راه کمک کند.
این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه امسال ۳۰ درصد به خودروهای سیانجی سوز در کل دنیا افزوده شده است، سؤال کرد: از این میزان سهم، چقدر به ایران تعلق دارد؟ در سالهای اخیر بهرغم افزایش ظرفیت تولید و توزیع سیانجی در کشور، زیرساخت استفاده از آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است که با امضای مصوبه اخیر و همکاری خودرؤسازها میتوان امیدوار بود که سهم ایران در تولید یا ورود خودروهای دوگانهسوز دنیا افزایش یابد.
رشیدی با بیان اینکه برخی دارندگان خودروهای دوگانهسوز از گزینه کاهش شتاب خودرو به عنوان نقص سوخت سیانجی نام میبرند، اظهار کرد: من معتقدم حتی اگر چنین گزینهای واقعیت داشته باشد، بهتر است که تمام خودروهای حملونقل عمومیاز آن استفاده کنند، زیرا که باعث کاهش حوادث جادهای که در اثر سرعت پیش میآید، میشود.
وی ادامه داد: بنابراین اینکه از سوخت سیانجی برای حملونقل عمومی استفاده شود و وانتبارها، تاکسیها و ونها در اولویت نخست دوگانهسوز کردن باشند، در واقع مصداق این جمله تبدیل تهدید به فرصت تلقی میشود.
استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر از کاهش ۹۰ درصدی گازهای سوخت سیانجی به نسبت بنزین در خودروها به عنوان مهمترین مزیت این نوع سوخت نام برد و افزود: این میزان از کاهش آلایندگی به حفظ محیطزیست کمک بسیار بزرگی میکند.
به گفته رشیدی هماکنون در کشورهای آمریکای جنوبی و شمالی استفاده از سیانجی به عنوان سوخت خودرو شتاب گرفته است و حتی کشورهایی نظیر پاکستان و هندوستان نیز در حال سبقت از ایران هستند.
با اجرای طرح سهمیهبندی بنزین میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی فشرده به خودروها در حالی روزانه دو میلیون مترمکعب افزایش یافته است که مدیران نفتی نیز پیش از این پیشبینی کرده بودند که میزان مصرف سیانجی در کشور در بلندمدت و با اجرای سیاستهای تشویقی و حمایتی به روزانه ۲۴ میلیون مترمکعب افزایش یابد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.