ادعاهای اخیر درباره سانچی غیرواقعی است

ادعاهای اخیر درباره سانچی غیرواقعی است مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران درباره ادعاهایی که اخیرا توسط برخی از رسانه‌ها در مورد کشتی سانچی منتشر شده، تأکید کرد: برخی تلاش می‌کنند از احساسات پاک خانواده‌ها سوء‌استفاده کنند. صدها ساعت بررسی و همچنین اطلاعات جعبه سیاه کشتی سانچی، بیانگر این است که امکان زنده ماندن خدمه […]

ادعاهای اخیر درباره سانچی غیرواقعی است

مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران درباره ادعاهایی که اخیرا توسط برخی از رسانه‌ها در مورد کشتی سانچی منتشر شده، تأکید کرد: برخی تلاش می‌کنند از احساسات پاک خانواده‌ها سوء‌استفاده کنند. صدها ساعت بررسی و همچنین اطلاعات جعبه سیاه کشتی سانچی، بیانگر این است که امکان زنده ماندن خدمه شجاع این کشتی وجود نداشته و این عزیزان در همان لحظات اولیه بر اثر استنشاق دود ناشی از گازهای سمی‌جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، کاپیتان شهرام فرحبد، مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه تصور نمی‌کنم در هیچ حادثه‌ای در کشور ما مانند سانچی تا این حد پیگیری و تلاشی صورت گرفته باشد، گفت: در سانحه کشتی سانچی سعی شد تمام جوانب دیده شود و هیچ موردی از قلم نیفتد. از همان روز اول تیم اضطراری در شرکت ملی نفتکش ایران تشکیل و پیگیری‌های لازم انجام شد. در آن زمان کشتی‌های ما تحت پوشش بیمه‌های درجه یک بین‌المللی بودند و بیمه‌گران مربوطه بلافاصله مطلع و درگیر کار شدند و بلافاصله ۱۲ سازمان و شرکت تخصصی بین‌المللی مرتبط از طرف کلوب P&I مربوطه (steam ship) درگیر حادثه شدند.

او ادامه داد: روایتی که از سانحه می‌شود، روایت ایران نیست بلکه چهار کشور چین، پاناما، هنگ‌کنگ و ایران به صورت مشترک کارگروهی تشکیل دادند و پس از چند ماه بررسی مستندات، فیلم‌ها، مشاهدات میدانی و جعبه سیاه کشتی‌ها نتایج گزارش خود را اعلام کردند. از کشور ما نیز نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی حضور داشتند و در این کارگروه عضو بودند. نتایج این گزارش مشترک چند کشور به سازمان‌های بین‌المللی نظیر سازمان بین‌المللی دریانوردی نیز ارائه شد.