شاخص بورس مثبت شد

شاخص بورس مثبت شد شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه ۱۸۴ واحد رشد کرد. به گزارش تسنیم، در پایان معاملات دیروز بازار سرمایه تعداد ۹۲۴میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۷۶میلیارد تومان در ۶۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با ثبت افزایش ۱۸۴واحدی در ارتفاع ۷۲هزار و ۷۹۹واحد قرار […]

شاخص بورس مثبت شد

شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه ۱۸۴ واحد رشد کرد.

به گزارش تسنیم، در پایان معاملات دیروز بازار سرمایه تعداد ۹۲۴میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۷۶میلیارد تومان در ۶۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با ثبت افزایش ۱۸۴واحدی در ارتفاع ۷۲هزار و ۷۹۹واحد قرار گرفت.

بیش‌ترین تأثیر مثبت بر افزایش دماسنج بازار سهام نیز به نام نمادهای معاملاتی وبملت، وبصادر و وپاسار شد و در مقابل نمادهای معاملاتی حکشتی، کچاد و کگل با افت خود مانع رشد بیش‌تر شاخص شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم در این روز روز متعادل و مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی — ارزشی) ۶۶واحد، کل (هموزن) ۴۵واحد، قیمت (هموزن) ۳۷واحد، آزادشناور ۵۳۱واحد و شاخص بازار اول ۲۷۲واحد رشد کردند.

 

بر اساس این گزارش؛ در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۶۰۰میلیون ورقه به ارزش ۱۵۳میلیارد تومان در ۳۱هزار نوبت، آیفکس ۶٫۳ واحد افت کرد و در ارتفاع ۷۶۴واحد قرار گرفت.طی معاملات این روز نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی مینو، پرمیت، اوراق اجاره بوتان، قند اصفهان، دارویی و بهداشتی لقمان، معدنی دماوند، آهنگری تراکتورسازی ایران، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری بازنشستگی کشوری، قند مرودشت از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی سولیران، داروسازی فارابی، داروسازی اسوه، لیزینگ ایرانیان، سایپا شیشه، فنرسازی زر، سرمایه‌گذاری پارس توشه، محورسازان ایران خودرو و تسه خرداد ماه ۹۵ بازگشایی شدند.

در این روز بازار سهام همپای بازارگردان‌‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری شاهد حضور حقوقی‌‌ها در طرف تقاضا بود. اقبال برای خرید سهام ارزان‌ شده با انگیزه حمایت از بازار سهام امروز در حالی به بازار اندکی شادابی داد که هنوز حجم معاملات بورس چنگی به دل نمی‌زند.