سورپرایز وزیر مجوز ندارد؟! !

سورپرایز وزیر مجوز ندارد؟! ! علی‌رغم آنکه مدیرعامل شرکت ملی پست گفت که مجوزهای قانونی برای پهباد پستی از مراجع ذی‌ربط اخذ شده است، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید که تاکنون شرکت پست برای راه‌اندازی سیستم پست پهپادی درخواست مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری نکرده است. به گزارش سیتنا، حسین نعمتی، معاون وزیر ارتباطات و […]

سورپرایز وزیر مجوز ندارد؟! !

علی‌رغم آنکه مدیرعامل شرکت ملی پست گفت که مجوزهای قانونی برای پهباد پستی از مراجع ذی‌ربط اخذ شده است، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید که تاکنون شرکت پست برای راه‌اندازی سیستم پست پهپادی درخواست مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری نکرده است.

به گزارش سیتنا، حسین نعمتی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست، در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین این شرکت و شهرداری تهران، در پاسخ به سؤالی پیرامون وضعیت دریافت مجوزهای لازم برای پهباد پستی، گفت: همان‌طور که وزیر ارتباطات مطرح کردند مجوزهای لازم و قانونی از مراجع ذی‌ربط اخذ شده است

رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، گفت: فعالیت پهباد پستی در گام اول ارائه خدمات به دستگاه‌های امدادرسان از جمله هلال‌احمر و اورژانس است و در بحث ورود به فاز تجاری باید با درایت بیشتری بررسی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست، ادامه داد: نحوه فعالیت این پهباد در گام اول ارائه خدمات به دستگاه‌های امدادرسان از جمله هلال‌احمر و اورژانس است، تا این سازمان‌ها بتوانند از این پهباد استفاده کنند و برای این موضوع تمام مجوزهای لازم گرفته شده است.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در بحث ورود به فاز تجاری باید با درایت بیشتری بررسی کنیم؛ لذا برای دستگاه‌هایی که نیازمند استفاده از پهباد پستی هستند، باید در فاز تجاری زمینه لازم را فراهم کنیم و برای ارائه خدمات پهبادی پستی آماده شویم.

در همین حال علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی درباره فعالیت پهپادها اظهار داشت: اخیرا نظارت بر فعالیت‌های پهپادی به سازمان هواپیمایی کشوری واگذار شده است.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه نظارت و ساماندهی پهپادها -پرنده‌های هدایتپذیر از دور- را برعهده دارد که در همین راستا سامانه‌ای در این سازمان راه‌اندازی شده و متقاضیان می‌بایست با مراجعه به این سامانه، درخواست مجوز فعالیت بدهند.

وی ادامه داد: هر فرد حقیقی یا حقوقی می‌تواند درخواست خود را در آن ثبت کرده و فعالیت پهپادی داشته باشد.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون شرکت پست برای فعالیت پست پهپادی در این سیستم درخواست داده، گفت: با توجه به اینکه سامانه صدور مجوز فعالیت پهپادی به تازگی راه‌اندازی شده، تاکنون درخواستی از سوی شرکت پست برای اخذ مجوز «پست پهپادی» نداشته ایم.