خودروهای برقی در کدام کشورها بیشتر استفاده میشود این روزها آلودگی هوا در شهرها به اوج خود رسیده است و فعلاً برنامهای عملیاتی تر از تعطیلی مدارس و دانشگاهها به چشم نمیخورد. این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان به منظور کاهش آلودگی هوا از برنامههای خود برای ترغیب شهروندان به خریداری […]
خودروهای برقی در کدام کشورها بیشتر استفاده میشود
این روزها آلودگی هوا در شهرها به اوج خود رسیده است و فعلاً برنامهای عملیاتی تر از تعطیلی مدارس و دانشگاهها به چشم نمیخورد. این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان به منظور کاهش آلودگی هوا از برنامههای خود برای ترغیب شهروندان به خریداری و استفاده از خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیطزیست رونمایی کرده و خبر دادهاند.
وب سایت webuyanycar در گزارشی به سهم کشورهای مختلف جهان از اقدامات مربوط به کاهش آلودگی هوا و ترغیب شهروندان به خریداری خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی و میزان استقبال مردم از این محصولات پرداخته است:
نروژ
نروژ به عنوان یک کشور سرسبز و کمجمعیت در شمال قاره اروپا و منطقه اسکاندیناوی یکی از پیشگامان محافظت از محیطزیست و کاهش انتشار میزان آلایندهها به جو زمین است که در راستای این هدف اقدامات بسیاری برای کاهش استقبال از خودروهای آلاینده بنزینی و دیزلی و افزایش محبوبیت استفاده از خودروهای پاک برقی و الکتریکی انجام داده که در نهایت موجب شده خریداری و استفاده از وسایل نقلیه مذکور در این کشور با رشد قابلتوجهی مواجه شود که در نوع خود در جهان بیسابقه و بینظیر بوده است. مقامات و مسؤولان این کشور بارها اعلام کرده اند که با هدف به صفر رساندن خریداری خودروهای بنزینی و دیزلی آلاینده و همچنین کاهش شدید گازهای گلخانهای و کربنی به جو زمین قصد دارند به توسعه و ساخت زودهنگام زیرساختهای لازم برای استفاده بهینه و آسان از خودروهای برقی همچون راهاندازی ایستگاههای شارژ به فواصل کم در تمامیخیابانها و جادههای سراسر این کشور بپردازند. پیشتر شهر اسلو، پایتخت نروژ، لقب پایتخت خودروهای الکتریکی در جهان را به نام خود ثبت کرده بود. سهم فروش خودروهای الکتریکی در نروژ، ۲۳٫۳ درصد در سالجاری میلادی گزارش و اعلام شده است.
هلند
سهم فروش خودروهای الکتریکی در هلند، ۹٫۷ درصد در سالجاری میلادی گزارش شده است. میزان فروش این محصولات در سال ۲۰۱۰، تنها ۲۷۰ دستگاه بود ولی در سال ۲۰۱۵ به ۸۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش یافت و پیشبینی میشود که تا سال ۲۰۲۰ میلادی این رقم به ۳۰۰ هزار دستگاه برسد.
سوئد
سهم فروش خودروهای برقی در سوئد ۲٫۴ درصد گزارش و اعلام شده است. میزان فروش این محصولات در سال ۲۰۱۰، تنها ۱۹۰ دستگاه بود ولی در سال ۲۰۱۵ به ۱۴ هزار و ۵۳۰ دستگاه افزایش یافت و پیشبینی میشود که تا سال ۲۰۲۰ میلادی این رقم به ۶۰۰ هزار دستگاه برسد.
فرانسه
سهم فروش خودروهای برقی در فرانسه ۱٫۲ درصد گزارش و اعلام شده است. میزان فروش این محصولات در سال ۲۰۱۰، تنها ۳۰۰ دستگاه بود ولی در سال ۲۰۱۵ به ۵۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه افزایش یافت و پیشبینی میشود که تا سال ۲۰۲۰ میلادی این رقم به دو میلیون دستگاه برسد.
چین
چین که یکی از بزرگترین کشورهای آلاینده در جهان به شمار میرود، در سالهای اخیر تصمیم گرفته است که اقدامات مؤثری را در راستای کاهش آلودگی هوا و حفظ محیطزیست انجام دهد.
انگلستان
سهم فروش خودروهای برقی در انگلستان نیز یک درصد اعلام شده است. از آنجایی که انگلستان نیز طرح و برنامههای کوتاهمدت و بلندمدت متعددی برای حفاظت از محیطزیست و کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته است، میزان فروش خودروهای برقی از ۲۹۰ دستگاه در سال ۲۰۱۰ به ۴۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۵ افزایش پیدا کرده است. همچنین پیشبینی میشود این رقم تا سال آینده میلادی به یک میلیون ۶۰۰ هزار دستگاه برسد.
آلمان
سهم فروش خودروهای برقی در آلمان ۰٫۷ درصد گزارش و اعلام شده است. میزان فروش خودروهای برقی در این کشور از ۲۵۰ دستگاه در سال ۲۰۱۰ به ۴۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۵ افزایش پیدا کرده است. همچنین پیشبینی میشود این رقم تا سال آینده میلادی به یک میلیون دستگاه برسد.
پرتغال
سهم فروش خودروهای الکتریکی در پرتغال نیز ۰٫۷ درصد اعلام شده است. این بدان معناست که در سال ۲۰۱۰، میزان فروش این محصولات در چین ۲۰ دستگاه بوده و در سال ۲۰۱۵ به دو هزار دستگاه رشد و افزایش پیدا کرده و انتظار میرود در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۲۰۰ هزار دستگاه افزایش پیدا کند.
ایالات متحده آمریکا
سهم فروش خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیطزیست در ایالات متحده آمریکا ۰٫۷ درصد گزارش و اعلام شده است. میزان فروش این محصولات در سال ۲۰۱۰ میلادی در این کشور سههزار و ۷۷۰ دستگاه بوده که در سال ۲۰۱۵ به ۴۰۴ هزار و ۹۰ دستگاه رشد پیدا کرده و پیشبینی میشود این رقم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه برسد.
ژاپن
سهم فروش خودروهای الکتریکی در این کشور ۰٫۶ درصد گزارش و اعلام شده است. به عبارتی دیگر، شهروندان ژاپنی در سال ۲۰۱۰ که تقریبا هیچ جای جهان چنین استقبالی از خریداری و استفاده از خودروهای برقی نمیکردند، سه هزار و ۵۲۰ دستگاه از این محصولات خریداری کرده بودند. این رقم در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۱۲۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسیده و انتظار میرود تا سال آینده میلادی به یک میلیون دستگاه افزایش پیدا کند.
اسپانیا
سهم فروش خودروهای برقی در اسپانیا ۰٫۲ درصد بوده اعلام شده است. این کشور نیز با اخذ تصمیمات و سیاستهای جدید، قصد دارد میزان فروش خودروهای الکتریکی را از شش هزار دستگاه در سال ۲۰۱۵ به ۲۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۰ میلادی برساند.
هند
هند که همواره یکی از آلودهترین کشورهای جهان به شمار میرود، در سالهای اخیر قوانین و مقرراتی را به تصویب رسانده است تا شهروندان و مشتریان هندی را به سمت و سوی خریداری و استفاده از خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیطزیست ترغیب کند. اما با این حال به نظر میرسد که در این امر تاکنون عملکرد موفقیتآمیزی در مقایسه با سایر کشورهای پیشگام در این حوزه نداشته است چراکه سهم فروش خودروهای برقی در این کشور تنها ۰٫۱ درصد اعلام شده است. انتظار میرود با تلاشهای بی وقفه و مداوم دولت این کشور، فروش خودروهای الکتریکی به ۳۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۰ میلادی برسد.
قطر
از جمله کشورهای دیگری که در این جدول نام و دادههای آماری مربوط به اقدامات مؤثر آنها در این خصوص ذکر نشده است، قطر است که مقامات دولتی آن در این کشور با انعقاد قرارداد همکاری با گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان که بدون شک یکی از بزرگترین خودروسازان جهان به شمار میرود، در تلاشند تا گام بلندی در راستای حفاظت از محیطزیست و جلوگیری از آلودگی هوا و گرمایش زمین بردارند و خودروهای برقی و خودران جدیدی را روانه خیابان و بزرگراههای این کشور واقع در حاشیه خلیجفارس کنند تا ناوگان حملونقل مسافران و شهروندان را با سهولت بیشتری انجام دهند. توافق شرکت آلمانی فولکسواگن با دولت قطر، خودروهای برقی و خودران فولکسواگن مدل ID. Buzz را تا سال ۲۰۲۲ میلادی را به خیابانهای این کشور خواهد آورد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.