کوتاه از یورو۲۰۱۶

کوتاه از یورو۲۰۱۶ چندی است که رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا در فرانسه آغاز شده است، در زیر آخرین اخبار این مسابقات از نظرتان می‌گذرد. گرت بیل: سرانجام رویایمان برآورده شد ستاره تیم ملی فوتبال ولز از صدرنشینی تیمش در یورو ۲۰۱۶ بسیار خوشحال است و از آن به عنوان یک دستاورد بزرگ یاد کرد. […]

کوتاه از یورو۲۰۱۶

چندی است که رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا در فرانسه آغاز شده است، در زیر آخرین اخبار این مسابقات از نظرتان می‌گذرد.

گرت بیل: سرانجام رویایمان برآورده شد

ستاره تیم ملی فوتبال ولز از صدرنشینی تیمش در یورو ۲۰۱۶ بسیار خوشحال است و از آن به عنوان یک دستاورد بزرگ یاد کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از روزنامه مارکا اسپانیا، تیم ملی فوتبال ولز در رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ دست به‌کار بزرگی زد و در حالی که برای نخستین بار در این رقابت‌ها حضور یافته بود، موفق شد به عنوان تیم نخست از گروه B به دور بعد راه پیدا کند. ولز با درخشش فوق ستاره خود گرت بیل موفق شد با ۳ گل روسیه را از پیش رو ‌بردارد تا با ۶ امتیاز به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کند. گرت بیل مانند همه ولزی‌ها از صعود به دور بعد بسیار خوشحال است و آن را تعبیر یک رویا دانست. او گفت: این دستاورد بسیار بزرگی است که به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کنیم. ایمان داشتیم که می‌توانیم در یورو ۲۰۱۶ دست به‌کار بزرگی بزنیم. الان دیگر باید به چیزهای بزرگ‌تری فکر کنیم و می‌توانیم به درخشش و تاریخ‌سازی ادامه بدهیم. ستاره تیم ملی فوتبال ولز ادامه داد: تاکنون بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتیم. قبل از آغاز این رقابت‌ها هم چنین لحظاتی را پیش‌بینی می‌کردیم، زیرا به توانایی‌هایمان ایمان داشتیم. نمی‌توان بیش‌تر از صدرنشینی، انتظار دیگری از تیم‌مان داشته باشیم. رویای ما بر آورده شده است. برای رسیدن به آن‌چه که می‌خواستیم از جان مایه گذاشتیم و باید به خودمان افتخار کنیم. گرت بیل در سومین دیدار مرحله گروهی هم موفق به گلزنی شد و اکنون با ۳ گل زده در صدر جدول بهترین گلزنان جای گرفته است. او یک پاس گل هم داد تا ثابت کند تأثیرگذار‌ترین بازیکن ولز است.

هولیگان‌های انگلیس این بار ترک‌‌ها را تهدید کردند

هواداران تیم ملی فوتبال انگلیس با وجود تهدیدات فیفا به کنار گذاشتن از یورو ۲۰۱۶، این بار هواداران ترکیه را تهدید کردند. هواداران تیم ملی فوتبال انگلیس از جنجالی‌‌ترین هواداران فوتبال در قاره سبز و جهان هستند و در رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ هم مشکلات زیادی برای پلیس فرانسه ایجاد کرده‌اند. هواداران افراطی انگلیس با انتشار ویدیویی هواداران ترکیه را تهدید کردند. در این ویدیو هواداران افراطی انگلیسی این عبارت را بر زبان آوردند. «ای هواداران ترکیه، شما را سلاخی خواهیم کرد.» هواداران انگلیس پیش از این هم با هواداران تیم ملی فوتبال روسیه درگیری شدیدی داشتند که در نتیجه آن افراد زیادی مجروح شدند. یوفا انگلیسی‌ها را تهدید به کنار گذاشتن از یورو ۲۰۱۶ کرده است. با این حال آن‌ها دست‌بردار آشوب نیستند و به تهدیدات خود ادامه می‌دهند.

هارت: هیچ تیمی دوست ندارد با ما روبه‌رو شود

سنگربان تیم ملی فوتبال انگلیس در پی صعود این تیم اعلام کرد همه از رویارویی با سه‌شیر در مرحله بعد می‌ترسند. جوهارت، سنگربان انگلیسی‌‌ها از عملکرد تیمش راضی است. او گفت: بر این باور هستم که بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم و شایسته کسب ۳ امتیاز بودیم اما مساوی کردیم. اکنون تیم اسلواکی و هوادارانش این تیم از نتیجه تساوی راضی هستند ولی ما به دنبال کسب ۳ امتیاز و صعود به عنوان صدرنشین بودیم. هارت ادامه داد: بازی را در اختیار داشتیم و عملکرد خوبی نشان دادیم. فرصت‌های زیادی را روی دروازه حریف خلق کردیم اما متأسفانه نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم. سنگربان منچسترسیتی درباره این سؤال که دوست دارد تیمش در دور بعد با چه تیمی روبه‌رو شود، این‌گونه پاسخ داد: هیچ تیمی دوست ندارد با ما بازی کند چراکه به خوبی می‌داند کار سختی پیش رو خواهد داشت. باید صادقانه گفت تاکنون عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادیم. بازی هجومی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم و فرصت‌های زیادی را روی دروازه حریف خلق می‌کنیم. حریفان ما بازی دفاعی و بسته را در دستور کار خود قرار می‌دهند و روی ضدحملات برنامه می‌ریزند. این مسأله کار ما را سخت می‌کند. به هر حال در مجموع باید بگویم تاکنون از عملکردمان راضی بودیم. تیم ملی فوتبال انگلیس باید در یک هشتم نهایی به مصاف صدرنشین گروه F از بین تیم‌های ایسلند، پرتغال، مجارستان و اتریش برود.

بیش‌ترین کلین‌شیت تاریخ یورو را کدام تیم دارد؟

در این گزارش بر‌ترین تیم‌های تاریخ یورو در زمینه بسته نگه داشتن دروازه‌شان ذکر شده است. به گزارش فارس، رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ فرانسه این روز‌ها با تب و تاب بالایی در حال برگزاری است. در این راستا با نگاه به آمار و ارقارم به تاریخ این رقابت‌‌ها کدام تیم توانسته بیش‌ترین بازی‌‌ها را کلین‌شیت کند. ایتالیا در صدر این لیست قرار دارد و با ۱۸ کلین‌شیت در تاریخ یورو بهترین تیم در این زمینه است.

لیست تیم‌هایی که بیش‌ترین کلین‌شیت در تاریخ یورو را دارند به شرح زیر است:

ایتالیا : ۱۸

آلمان: ۱۶

هلند: ۱۵

اسپانیا: ۱۴

پرتغال: ۱۲

فرانسه: ۱۲

دروسی: ایتالیا صاحب بهترین دفاع دنیا است

هافبک ایتالیا در نشست خبری خود گفت: ایتالیا بهترین دفاع دنیا را دارد و این برای ما یک افتخار بزرگ است. دانیله‌دروسی، هافبک بازی‌ساز و گلزن تیم ملی فوتبال ایتالیا در نشست خبری خود تصریح کرد: ایتالیا دارای مکتب فوتبال خاص است، ایتالیا صاحب بهترین دفاع دنیا است. این خیلی خوب است که ما بهترین دفاع دنیا را داریم و نباید از این که از فوتبال تدافعی ما می‌نویسند، ناراحت شویم. این برگ برنده فوتبال ایتالیا است که بهترین دفاع دنیا را دارد. بسیاری از مربیان بزرگ دنیا تلاش می‌کنند راز و رمز دفاع خوب در ایتالیا را بفهمند و به شاگردانشان منتقل کنند اما هر کسی چنین توانایی ندارد. وی ادامه داد: بارزالی، بونوجی و کیه‌لینی بازیکنان بزرگی هستند که به فرایند تدافعی تیم کمک کرده و اجازه نمی‌دهند تیم حریف به راحتی به دروازه ما نزدیک شود.

عذرخواهی اسلاتسکی و کناره‌گیری از تیم ملی روسیه

 

سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه پس از شکست سنگین مقابل ولز از هواداران تیمش عذرخواهی کرد. روس‌‌ها در دیدار مقابل ولز با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند تا در نهایت با یک امتیاز وداعی تلخ با یورو ۲۰۱۶ داشته باشند. آن‌‌ها فقط در اولین بازی مقابل انگلیس موفق ظاهر شدند و توانستند در واپسین دقایق به تساوی برسند و یک امتیاز کسب کنند. لئونید اسلاتسکی پس از این باخت اظهار داشت: این دیدار برای ما خیلی تلخ بود و نتوانستیم مقابل گل‌های زودهنگامی که ولز به ثمر رساند واکنش خوبی نشان دهیم. وی افزود: از هواداران تیم عذرخواهی می‌کنم و به نظرم پس از مسابقاتی مثل این تورنمنت و نتایجی که این گونه به‌دست آمده بهتر است، شخص دیگری مسؤول هدایت تیم باشد.