تولید مشترک خودرو بیشتر شعار است

تولید مشترک خودرو بیشتر شعار است عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل درخصوص انتشار اخباری مبنی بر تولید مشترک خودرو توسط دو شرکت بزرگ خودروساز داخلی گفت: این گونه اظهارنظرها بیشتر شعار است و عملیاتی شدن آنها آن هم در شرایط فعلی بسیار بعید به نظر می‌رسد. این دو خودروساز هیچ فعالیت و پلت مشترکی […]

تولید مشترک خودرو بیشتر شعار است

عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل درخصوص انتشار اخباری مبنی بر تولید مشترک خودرو توسط دو شرکت بزرگ خودروساز داخلی گفت: این گونه اظهارنظرها بیشتر شعار است و عملیاتی شدن آنها آن هم در شرایط فعلی بسیار بعید به نظر می‌رسد. این دو خودروساز هیچ فعالیت و پلت مشترکی با هم ندارند و همیشه جداگانه فعالیت می‌کردند به طور مثال در بحث تولید ال ۹۰ این دو شرکت به صورت جداگانه با رنو فرانسه قرارداد بستند و شاهد بودیم که یک مدل خودرو توسط دو شرکت تولید و به بازار عرضه می‌شد بر همین اساس بعید است که چنین اتفاقی صورت بگیرد.

علیرضا پورحسنی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص وضعیت خودرو در هفته گذشته گفت: پس از ثبات نسبی در بازار ارز از التهاب بازار خودرو به مقدار زیادی کاسته شد و اکنون وضعیت در بازار آرام است.

وی ادامه داد: پس از سهمیه‌بندی بنزین و اتفاقات پس از آن شاهد هجوم خریداران به بازار خودرو بودیم و پس از آن افزایش قیمت ارز سبب شد که علاوه بر افراد عادی صنوف دیگر و تاجرانی که فعالیت آنها هیچ ربطی به خرید و فروش خودرو نداشت برای حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید خودرو کنند به طور کلی در کشور ما هر زمان که ارزش پول ملی روند کاهشی به خود می‌گیرد اولین اقدام مردم برای حفظ سرمایه این است که نقدینگی و سرمایه خود را تبدیل به خودرو کنند.

 این کارشناس بازار خودرو ادامه داد: همین روند باعث شد که یک حباب بازرگ در قیمت‌های خودرو شکل بگیرد و قیمت‌ها چند ۱۰ میلیونی افزایش پیدا کند اما از ابتدای هفته قبل روند کاهشی خیلی آهسته آغاز شد و اگر این ثبات ادامه‌دار باشد و اتفاقی در عرصه‌های مختلف رخ ندهد این روند کاهشی ادامه‌دار خواهد بود.