آغاز پروژه انتقال آب عمان به سه استان

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء خبر داد آغاز پروژه انتقال آب عمان به سه استان   فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: در خطاب به عده‌ای که مدعی هستند قرارگاه تمام بازار را گرفته است، می‌گویم که بودجه دولت نشان می‌دهد قرارگاه سهم کمتر از سه درصدی دارد و مابقی پروژه‌ها در اختیار سایر پیمانکاران قرار دارد. به […]

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء خبر داد

آغاز پروژه انتقال آب عمان به سه استان

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: در خطاب به عده‌ای که مدعی هستند قرارگاه تمام بازار را گرفته است، می‌گویم که بودجه دولت نشان می‌دهد قرارگاه سهم کمتر از سه درصدی دارد و مابقی پروژه‌ها در اختیار سایر پیمانکاران قرار دارد.

به گزارش ایلنا، سعید محمد درباره میزان دریافت اوراق مالی از دولت بابت تسویه مطالبات قرارگاه، اظهار داشت: دولت بخش عمده‌ای از مطالبات قرارگاه را با ارائه اوراق تسویه کرد و در سال‌جاری ۷۰ درصد تسویه‌ها از طریق اوراق انجام شد.

وی افزود: دولت هر اوراقی که بدهد دریافت می‌کنیم اوراق مشارکت، تسویه خزانه، خزانه اسلامی‌و … فرقی به حال ما ندارد از هر اوراقی استقبال می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: سهم قرارگاه از بودجه ۷۰ هزار میلیارد تومانی بودجه عمرانی تنها دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و مشخص نیست که این مبلغ را با اوراق، تهاتر یا پول نقد تسویه کنند.

محمد تأکید کرد: در خطاب به عده‌ای که مدعی هستند قرارگاه تمام بازار را گرفته است، می‌گویم که بودجه دولت نشان می‌دهد قرارگاه سهم کمتر از سه درصدی دارد و مابقی پروژه‌ها در اختیار سایر پیمانکاران قرار دارد. امسال هم که رقم بودجه ۶۳ هزار میلیارد تومان است ما سهم دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان داشتیم.  

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: در وزارت راه‌وشهرسازی ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در جریان است که قرارگاه ۱۰ درصد این پروژه‌ها را هم در اختیار ندارد و این موضوع را وزیر راه‌وشهرسازی هم تأیید کرده است. اینکه قرارگاه در انجام پروژه‌های عمرانی برجسته می‌شود این است که بدون پول و اعتبار توانسته‌ایم تمام پروژه‌ها را فعال نگه داریم، این در حالی است که به سایر پیمانکاران اگر پول ندهند کار را تعطیل می‌کنند.

وی با اشاره به پروژه بحث انتقال آب از دریای عمان اظهار داشت:‌ انتقال آب از دریای عمان پیشنهاد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بوده است و در این راستا یک شرکت پروژه به نام «تیس» تأسیس کرده‌ایم که ۲۰ درصد از این شرکت متعلق به قرارگاه و ۸۰ درصد آن متعلق شرکت خصوصی است. طراحی پروژه تکمیل شده است و به دنبال انعقاد قرارداد خرید تضمینی آب و برق آن با وزارت نیرو هستیم و مجوزهای آن را دولت صادر کرده است.

محمد افزود: آب سه استان سیستانوبلوچستان، خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی از طریق اجرای این پروژه تأمین می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء درباره میزان مصرف کشورهای همسایه از آب خلیج‌فارس در مقایسه با ایران گفت: کشورهای همسایه در حال‌حاضر روزانه ۳۰ میلیون لیتر آب از خلیج‌فارس برداشت می‌کنند اما این عدد برای ایران ۵۰۰ هزار لیتر در روز است.  

وی تأکید کرد: خط انتقال آب از ایران به کشورهای همسایه در سال‌های گذشته مطرح بود اما در حال‌حاضر کشورها خود را از ایران مستقل می‌کنند و به دنبال استفاده از آب شیرینکن‌ها هستند.