رفع آلودگی هوا و تعطیلی مدارس !

رفع آلودگی هوا و تعطیلی مدارس !       از آنجا که مسؤولان، سخت در حال مبارزه با غول بی‌شاخ و دم آلودگی هوا بودند، هستند و خواهند بود! و از آنجا که شکست‌های پی‌درپی ایشان از این جناب آلودگی در شرف ثبت جهانی است و رکورد و افتخاری دیگر در حال شکل‌گیری است و ناامیدی […]

رفع آلودگی هوا و تعطیلی مدارس !

      از آنجا که مسؤولان، سخت در حال مبارزه با غول بی‌شاخ و دم آلودگی هوا بودند، هستند و خواهند بود! و از آنجا که شکست‌های پی‌درپی ایشان از این جناب آلودگی در شرف ثبت جهانی است و رکورد و افتخاری دیگر در حال شکل‌گیری است و ناامیدی به اردوی مسؤولان مربوطه رسوخ نموده و عنقریب است که پرچم سفید، بر سردر اردوگاه به اهتزار درآید، هوشنگ‌خان (خودمان را می‌گوییم) قصد دارد به تنهایی به این موضوع رسیدگی کند !

     از آنجا که تعطیلات زمستانی مدارس همچنان در پیچ‌وخم تصویب و تأیید و اماواگر به سر می‌برد و هنوز شد یا نشد آن معلوم نیست و بیم آن می‌رود این قانون جدید تازه‌کار در کریدور و راهرو‌های مجلس و دولت و خیابان‌های اطراف مفقود شده و یا به‌دلیل خستگی ناشی از امروز و فردا و اماواگر‌های عالیجنابان، تاب نیاورده و جهان فانی را بدرود گفته باشد و… ، باز هم جنابمان قصد داریم به تنهایی به این موضوع رسیدگی کنیم !  

     از آنجا که یک‌دفعه این همه قصد کرده‌ایم! و بیم آن می‌رود که اغیار بر هوش و فراست ما رشک برده و بر جان ما طمع کنند، فی‌الفور عرض می‌کنیم: مسؤولان محترم به خاطر آنکه آن همه تلاش بی‌وقفه در مبارزه با آلودگی هوا و این همه زحمت بی‌انتها جهت تبیین و تدوین و تصویب یک قانون تعطیلی مدارس، بی‌ثمر نمانده باشد و بالاخره یک چیزی عاید و واصل خلق‌ا… و ایضاً دانش‌آموزان شود بهتر است به پیشنهاد هوشنگ‌خانی ما گوش جان بسپارند، شاید با یک تیر چند نشان زدند و هم آلودگی را منکوب کردند و هم تعطیلی را میخکوب !  

بدین‌وسیله پیشنهاد می‌کنیم به جای آنکه تعطیلی مدارس یک هفته یا ۱۰ روز پشت سر هم اجرا شود، عزیزان قانونگذار اجازه دهند این تعطیلی به صورت شناور و به مرور در طی سه، چهار ماه آخر سال اجرا شود. جنابان مجری و مربوط به مدارس و ایضاً آلودگی و محیط‌زیست و… هم با یک اقدام هماهنگ و حماسی، هر روزی را که به‌واسطه شکست از غول آلودگی تصمیم به تعطیلی مدارس گرفتند، آن روز را یکی از همان روزهای تعطیلات زمستانی اعلام کنند و بدون آنکه سر و صدایش را درآورده و باعث خشنودی جناب آلودگی شود اعلام فرمایند که فی‌المثل، با تصمیم شورای‌عالی تعطیلات مدارس، فردا مقارن می‌شود با یکی از روز‌های ذکر شده در قانون تعطیلی زمستانی و به همین جهت مدارس تعطیل است!

دیگر نه نیازی به کی بود کی بود من نبودم هست، نه انداختن توپ در زمین دیگران و نه حتی عذرخواهی و گردن کج کردن و پاسخگویی ! دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی خود می‌رسند ، غول آلودگی هم آچمز و سر در گریبان شده و مسؤولان مربوطه، گردن فراز کرده و مدال‌های رنگارنگ به سینه یکدیگر آویزان می‌کنید !  

    

                                                                                                هوشنگ خان