مدیریت ناوگان ترابری با سامانه هوشمند خودرو

توسط محققان اصفهانی طراحی شد مدیریت ناوگان ترابری با سامانه هوشمند خودرو محققان یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی‌تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت سامانه هوشمند خودرویی شدند که قادر است با ارائه گزارش‌های مختلف از ورود و خروج افراد به اتوبوس گرفته تا ثبت تخلفات راننده را مدیریت کند. مدیر فنی یک […]

توسط محققان اصفهانی طراحی شد

مدیریت ناوگان ترابری با سامانه هوشمند خودرو

محققان یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی‌تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت سامانه هوشمند خودرویی شدند که قادر است با ارائه گزارش‌های مختلف از ورود و خروج افراد به اتوبوس گرفته تا ثبت تخلفات راننده را مدیریت کند.

مدیر فنی یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی‌تحقیقاتی اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دستگاه هوشمند خودرویی، ترکیبی از ردیاب، کارتخوان و ماژول وایرلس و نمایشگر نصب در خودروهای مختلف سازمان‌ها و شرکت‌ها جهت ردیابی، کنترل ورود و خروج به محدوده مشخص، کارکرد، مسافت و سرعت و مسیر حرکت خودرو و ثبت و گزارش‌گیری کارت‌زنی پرسنل است.

غلامرضا نادری افزود: برای تخلیه اطلاعات ثبت شده در این نوع دستگاه‌ها و همچنین تبادل دستورات به دستگاه نیاز به راه‌اندازی ایستگاه‌های تخلیه وایرلس وجود دارد.

وی با بیان اینکه این سامانه نرم‌افزاری «سامت» برای تخلیه و پالایش اطلاعات و همچنین پردازش و گزارش‌گیری اطلاعات … مورد استفاده قرار می‌گیرد، درخصوص مزایای آن گفت: تبادل اطلاعات در بستر شبکه اختصاصی و عدم امکان دسترسی خارج از شبکه و امنیت شبکه قابل قبول از مزایای کاربردی این دستگاه است.

نادری کنترل بهینه ورود و خروج اتوبوس‌ها جهت تهیه گزارشات کارکرد، امکان کارت‌زنی پرسنل مجاز و جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز، عدم نیاز به استفاده از سیم‌کارت و شارژ دوره‌ای و هزینه‌های مربوطه، امکان کارکرد آفلاین در بررسی وضعیت کارت زنی، قابلیت تعریف و فعال و غیرفعال‌سازی لیست سفید و سیاه جهت کارت‌زنی را از جمله دیگر مزایای این دستگاه اعلام کرد.

مدیر فنی شرکت ایده پویان ارژن(ایپا) تصریح کرد: دستگاه هوشمند خودرویی دستگاهی است که داخل اتوبوس‌های سازمان‌های بزرگ نصب می‌شود. این دستگاه هم دارای GPS است که مسیرها را ذخیره می‌کند و در اصل برای ردیابی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مجهز به یک کارتخوان برای ذخیره ورود افراد نیز است.

وی با بیان اینکه این دستگاه به دو روش آفلاین و آنلاین اطلاعات را تبادل می‌کند، گفت: توسط سامانه نرم‌افزاری که به وسیله شرکت طراحی شده می‌توان گزارش‌های مختلفی از آن گرفت. این دستگاه خروجی‌های مختلفی از جمله کارکرد اتوبوس، افرادی که سوار آن شدند، تخلفات راننده‌ها مثل سرعت بالا برای سازمان دارد که در اصل مدیریت ناوگان ترابری را به همراه دارد.

نادری درخصوص دیگر دستگاه ساخته شده در این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: دستگاه هوشمند رستورانی نیز دستگاهی است که برای اتوماسیون تغذیه استفاده می‌شود. برای این سخت‌افزار سامانه نرم‌افزاری مناسب آن پیش بینی شده که در مجموع مدیریت هوشمند رستوران‌های سازمانی را برعهده دارد.