دریاچه شورمست در دل جنگل

دریاچه شورمست در دل جنگل ناصر بهزادفر-دریاچه شورمست، با وسعت ۱۵ هزار متر مربع، عمیق‌‌ترین قسمت آن ۵ متر است، یکی از توریستی‌‌ترین دریاچه‌های شمال ایران است. منظره این دریاچه با جنگل اطراف آن که از درختان کهنسال و بلند قامت توسکا پوشیده شده، آن را به یکی از زیبا‌ترین اماکن موجود در شهرستان سوادکوه […]

دریاچه شورمست در دل جنگل

ناصر بهزادفر-دریاچه شورمست، با وسعت ۱۵ هزار متر مربع، عمیق‌‌ترین قسمت آن ۵ متر است، یکی از توریستی‌‌ترین دریاچه‌های شمال ایران است. منظره این دریاچه با جنگل اطراف آن که از درختان کهنسال و بلند قامت توسکا پوشیده شده، آن را به یکی از زیبا‌ترین اماکن موجود در شهرستان سوادکوه تبدیل ساخته است.

اطراف دریاچه پوشیده از درختان تنومندی است که در بعضی از تکه‌های دریاچه سر خود را در آب فرو کرده‌اند و ریشه در آب دارند. اطراف دریاچه را راه خاکی ماشین‌رو احاطه کرده است که در بعضی جا‌ها هم امکان پارک وسیله نقلیه وجود دارد. منطقه کنار دریاچه عمدتاً از مناطق جنگلی پوشیده شده و در غرب دریاچه نیز محل زیبایی در کنار درختان سر به فلک کشیده وجود دارد.

این دریاچه در تمام فصول زیبایی‌های بسیاری دارد و زمان خاصی برای بهره‌بردن از زیبایی‌هایش تعریف نشده است.

اطراف دریاچه امکاناتی از قبیل آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، سفره خانه، آلاچیق‌های کرایه‌ای وجود دارد و قایق‌های پدالی نیز در دریاچه کرایه داده می‌شود. اسب نیز برای سواری در کنار دریاچه کرایه داده می‌شود.

شنا کردن در دریاچه ممنوع است ولی ماهیگیری با قلاب آزاد است. برای اقامت هم می‌توانید در کنار دریاچه مستقر شوید و هم در میان درختان و جنگل‌های اطراف دریاچه. برای اقامت شب هم می‌توانید در کنار دریاچه چادر بزنید.

مسیر دسترسی

 

چنان‌چه از تهران از جاده فیروزکوه به سمت قائمشهر حرکت کنیم، حدود ۶۵ کیلومتر بعد از فیروزکوه و گذشتن از کنار پل ورسک به شهر پل سفید می‌رسیم. در مرکز شهر مسیر آسفالتی به سمت روستای شورمست می‌رود. با ورود به این مسیر و عبور از پل کوچک ابتدای آن و طی مسیر تقریبی ۵ کیلومتر به دوراهی می‌رسیم که مسیر سمت راست به روستای شورمست و مسیر سمت چپ به دریاچه شورمست می‌رسد.