فولاد هرمزگان صدرنشین معاملات فرابورس

فولاد هرمزگان صدرنشین معاملات فرابورس در معاملات دیروز حدود ۴۴۹ میلیون اوراق بهادار در بازارهای مختلف فرابورس ایران مبادله شد. به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط‌عمومی فرابورس ایران، شرکت‌های برق عسلویه مپنا به همراه نیرو سرمایه و باغمیشه با بیش‌ترین افزایش قیمت سهم مواجه شدند در حالی که بالا‌ترین کاهش قیمت سهام مربوط به شرکت‌های اعتباری […]

فولاد هرمزگان صدرنشین معاملات فرابورس

در معاملات دیروز حدود ۴۴۹ میلیون اوراق بهادار در بازارهای مختلف فرابورس ایران مبادله شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط‌عمومی فرابورس ایران، شرکت‌های برق عسلویه مپنا به همراه نیرو سرمایه و باغمیشه با بیش‌ترین افزایش قیمت سهم مواجه شدند در حالی که بالا‌ترین کاهش قیمت سهام مربوط به شرکت‌های اعتباری کوثر، بیمه دی و مرجان‌کار بود.

آیفکس در این روز با افزایش ۱۳٫۵ واحدی مواجه شد و به عدد ۷۷۷٫۴۴ واحد رسید. بیش‌ترین تأثیر را در این روند شرکت‌های هلدینگ خاورمیانه، پالایش نفت تهران و برق عسلویه مپنا داشتند.

طبق این گزارش، در این روز فولاد هرمزگان بالا‌ترین حجم و ارزش معاملات را در بازار سهام داشت به‌طوری که ۲۴ میلیون سهم به ارزش ۴۳ میلیارد ریال در این نماد داد و ستد شد.

در بازار اول ۴۷ میلیون سهم به ارزش ۷۷ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال خرید و فروش شد و ۱۶۵ میلیون و ۱۳۰ هزار ورقه بهادار به ارزش ۲۹۸ میلیارد ریال در بازار دوم معامله شد.

در جریان معاملات این روز، ۳۴ میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۴» معامله شد و به این ترتیب این نماد به لحاظ ارزش معاملات در صدر اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت.

همچنین، اوراق تسهیلات مسکن در تمامی نماد‌ها با کاهش قیمت مواجه شد و هر ورقه در بازه ۸۲۹ تا ۸۶۵ هزار ریال دست به دست شد. بیش‌ترین افت قیمت مربوط به نماد بهمن ۹۴ بود.

در میان ETF‌ها نیز، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیش‌ترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به‌طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار ورقه بهادار رسید.

 

در این روز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت تولید برق عسلویه مپنا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بودیم؛ در پایان معاملات نیز نماد معاملاتی شرکت فولاد هرمزگان جنوب جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز یکشنبه و نماد معاملاتی شرکت صنعتی مینو جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز شنبه متوقف شد.