درگذشت۱۹ سرباز در پی واژگونی اتوبوس به دره

درگذشت۱۹ سرباز در پی واژگونی اتوبوس به دره فرمانده پلیس راه شمال استان فارس گفت: بامداد دیروز دو دستگاه اتوبوس در محدوده شهرستان‌های نی‌ریز و سروستان واژگون و منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۴۳ نفر شده است. به گزارش ایسنا، کسری سیروسی افزود: یک دستگاه اتوبوس در مسیر شرق به غرب محور سیرجان […]

درگذشت۱۹ سرباز در پی واژگونی اتوبوس به دره

فرمانده پلیس راه شمال استان فارس گفت: بامداد دیروز دو دستگاه اتوبوس در محدوده شهرستان‌های نی‌ریز و سروستان واژگون و منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۴۳ نفر شده است.

به گزارش ایسنا، کسری سیروسی افزود: یک دستگاه اتوبوس در مسیر شرق به غرب محور سیرجان به نی‌ریز، در گردنه لایرز، به دره سقوط کرد.

وی، علت وقوع این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه، عنوان و اضافه کرد: اتوبوس بعد از برخورد با گاردریل، از جاده خارج و در دره‌ای با ۲۰ متر ارتفاع سقوط می‌کند. در این حادثه ۱۴ نفر در محل و ۵ نفر در بیمارستان فوت و ۱۷ نفر نیز مجروح شده‌اند.

سیروسی اضافه کرد: در حادثه دیگری که ساعت ۲:۲۰ دقیقه بامداد دیروز رخ داد، یک دستگاه اتوبوس در حالی که در همان مسیر در حال حرکت بود، در اطراف شهرستان سروستان، به‌دلیل بی‌توجهی به جلو که ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده است، واژگون می‌شود. در این حادثه ۶ مسافر، مجروح و به بیمارستان‌های شیراز منتقل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بررسی پیرامون دیگر عوامل مؤثر در وقوع این دو حادثه از جمله حمل کالا و قاچاق انسان، در دست بررسی است.

حال ۸ تن از مصدومان حادثه اتوبوس سربازان وخیم است

سخنگوی اورژانس کشور نیز از وخیم ‌بودن حال ۸ تن از مصدومان حادثه سقوط اتوبوس سربازان پادگان «۰۵» ارتش در استان فارس خبر داد.

مجتبی خالدی، در خصوص آخرین آمار سربازان فوت شده در حادثه سقوط اتوبوس در فارس گفت: در حادثه سقوط اتوبوس کرمان به شیراز، از میان ۵۸ نفر سرنشین این اتوبوس، تکنسین‌های اورژانس با ۱۶ مورد فوت شده در صحنه تصادف روبه‌رو شدند. ۳ نفر از مجروحان نیز در بیمارستان فوت کردند که در مجموع شمار قربانیان ۱۹ تن شد و ۴۲ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی افزود: برای این حادثه ۱۱ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد که اولین دستگاه ۱۴ دقیقه بعد از حادثه سر صحنه رسید.

به گفته سخنگوی اورژانس کشور، ۲۲ نفر از مصدومان حادثه به بیمارستان رجایی شیراز و مابقی نیز به بیمارستان‌های شهدای نیریز، امام خمینی(ره) استهبان منتقل شدند.

تلاش کارشناسان ترافیک برای تعیین علت حادثه اتوبوس سربازان

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز اعلام کرد: علت اصلی حادثه واژگونی مرگبار اتوبوس سربازان هنوز مشخص نیست.

نادر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص علت حادثه واژگونی مرگبار اتوبوس سربازان با بیان این‌که اتوبوس از جاده اصلی خارج شده است، گفت: علت اصلی حادثه هنوز مشخص نشده و کارشناسان ترافیک و تصادفات در حال بررسی علت هستند.

 

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا افزود: البته چند فرضیه برای علت این حادثه مطرح است که یکی از آن‌‌ها عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه است و نقص فنی محتمل است که نیاز به بررسی بیش‌تر کارشناسی دارد.