ضرورت تدوین استراتژی توسعه صنعت خودرو

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه‌قضاییه مطرح کرد ضرورت تدوین استراتژی توسعه صنعت خودرو معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه‌قضاییه با اشاره به اینکه خودروسازی یکی از بخش‌های مهم صنعت کشور است، گفت: با توجه به این مسأله لازم و ضروری است که استراتژی توسعه صنعت خودروسازی همراه با سیاست‌گذاری صحیح تدوین شود. به گزارش […]

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه‌قضاییه مطرح کرد

ضرورت تدوین استراتژی توسعه صنعت خودرو

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه‌قضاییه با اشاره به اینکه خودروسازی یکی از بخش‌های مهم صنعت کشور است، گفت: با توجه به این مسأله لازم و ضروری است که استراتژی توسعه صنعت خودروسازی همراه با سیاست‌گذاری صحیح تدوین شود.

به گزارش میزان، محمدحسین فروزان‌مهر، معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی و نماینده قوه‌قضاییه در چارچوب کمیته موضوع ماده (۱۲) قانون احکام دائمی‌برنامه‌های توسعه کشور و با دعوت سلیمانی، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، با هدف رفع موانع تولید از این گروه خودروسازی بازدید کرد.

 در این بازدید فروزان‌مهر گفت: بخش خودروسازی یکی از بخش‌های مهم صنعت کشور است که به لحاظ پیچیدگی و تنوع محصولات این صنعت پیشقراول توسعه صنعتی کشور است از آنجایی‌که این بخش تعامل گسترده‌ای را با سایر بخش‌ها دارد می‌تواند یکی از بهترین پیشران‌های توسعه صنعتی کشور باشد و سهم بالایی را در حوزه عدالت و رفاه‌اجتماعی و همچنین اقتدار و کارآمدی کشور داشته و تقویت کند.

 وی در ادامه ضمن تأکید بر لزوم تدوین استراتژی توسعه صنعت خودروسازی و سیاست‌گذاری صحیح در این بخش از صنعت کشور گفت: گروه خودروسازی سایپا از طریق تکمیل زنجیره تولید از طراحی تا ساخت انتقال دانش فنی به کشور و به کارگیری فناوری‌های جدید علی‌الخصوص سازگاری با محیطزیست می‌بایست پتانسیل‌های بالقوه کشور را به کار گیرد و در این راستا گروه خودروسازی سایپا می‌تواند در تجاری‌سازی ایده‌ها پیشتاز باشد.

 فروزانمهر درخصوص لزوم کاهش هزینه‌های تمام شده خودرو‌های تولیدی و منطقی نمودن هزینه‌ها توام با کیفیت مناسب تأکید کرد: نگاه رویکرد ساخت داخل به صنعت خودروسازی باید به‌گونه‌ای باشد که با شناسایی بازار مصرف بر روی صادرات محصولات علی‌الخصوص به کشور‌های همسایه تمرکز کرد.

 وی درخصوص تحقق بحث رونق در صنعت خودرو اعلام کرد: آنچه که در این مجموعه برای من منحصربه‌فرد بود طراحی و ساخت مدل‌های جدیدی است که قرار است به بازار ارائه شود و به نظر می‌رسد می‌تواند متناسب با سلیقه مشتری باشد و بازار خوبی را به خود اختصاص دهد. خوشبختانه با توضیحاتی که ارائه شد مشخص شد قسمت عمده تجهیزات این خودرو‌ها تولید داخل است و این بیانگر این است که ما حداقل در حوزه خودرو داریم به یک ظرفیتسازی در کشور می‌رسیم تا انشاا… نیاز کشور حتی بازار‌های منطقه‌ای را از این طریق تأمین نمود. مجدداً تأکید می‌کنم صنعت خودرو یکی از مهم‌ترین صنایع کشور است و به دلیل گستردگی ارتباطی که با سایر بخش‌ها دارد در صورتی که بتواند این صنعت حرکت مؤثری داشته باشد می‌توان آثار آن را در دیگر سطوح مشاهده کرد.