کوتاه از یورو۲۰۱۶

کوتاه از یورو۲۰۱۶ چندی است که رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا در فرانسه آغاز شده است، در زیر آخرین اخبار این مسابقات از نظرتان می‌گذرد. فقط رئالی‌‌‌ها در یورو ۲۰۱۶ پنالتی خراب کردند ۲ بازیکن از رئال مادرید نتوانستند از بین ۶ پنالتی گرفته شده برای تیم‌‌‌ها در یورو ۲۰۱۶، پنالتی‌هایشان را تبدیل به گل […]

کوتاه از یورو۲۰۱۶

چندی است که رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا در فرانسه آغاز شده است، در زیر آخرین اخبار این مسابقات از نظرتان می‌گذرد.

فقط رئالی‌‌‌ها در یورو ۲۰۱۶ پنالتی خراب کردند

۲ بازیکن از رئال مادرید نتوانستند از بین ۶ پنالتی گرفته شده برای تیم‌‌‌ها در یورو ۲۰۱۶، پنالتی‌هایشان را تبدیل به گل کنند. به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از آس، رئال‌‌مادرید پس از شکست اتلتیکومادرید، قهرمان این فصل لیگ قهرمانان اروپا شد. قهرمان این بازی در ضربات پنالتی‌ مشخص شد و لوکاس واسکس، سرخیو راموس، مارسلو و گرت بیل و کریستیانو رونالدو ضربات خود را به گل تبدیل کردند. ۴ بازیکن آن دیدار، در یورو ۲۰۱۶ فرانسه حضور دارند. واسکس تاکنون به میدان نرفته است و گرت بیل نیز تاکنون برای ولز پنالتی‌ نزده است. تا کنون، ۶ پنالتی‌ در یورو ۲۰۱۶ گرفته شده است و تنها دو بازیکن نتوانستند پنالتی‌های خود را گل کنند. این دو نفر بازیکنان رئال‌ مادرید یعنی رونالدو و راموس بودند. هر دو پنالتی‌ برای کسب پیروزی دو تیم پرتغال و اسپانیا، تعیین‌کننده بود. از سوی دیگر، بازیکنانی بودند که پنالتی‌هایشان را وارد دروازه حریفان کردند. بوگدان استانچیو دو گلی که رومانی در یورو به ثمر رسانده است را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه تیم‌های فرانسه و سوئیس کرده است؛ هرچند که این دو گل برای حضور رومانی در مرحله یک هشتم نهایی کافی نبود. ناسید نیز با پنالتی که برابر کرواسی به ثمر برساند. در این دیدار کروات‌‌ها با دو گل پیش بودند اما در نهایت دو بر دو مساوی شدند. یکوردسون با گلی که از روی نقطه پنالتی‌ به ثمر رساند، ایسلند را برابر مجارستان پیش انداخت. این دیدار با تساوی به پایان رسید. رونالدو در دقیقه ۷۹ مقابل اتریش پشت ضربه پنالتی ایستاد و آن را به تیر دروازه کوبید. در نهایت نتیجه‌ بازی تغییری نکرد و بدون گل به پایان رسید. پرتغال با این نتیجه‌ از دو بازی، دو امتیاز کسب کرد. در بازی تیم‌های کرواسی و اسپانیا نیز سرخیو راموس فرصت داشت تا اسپانیا را پیش بیندازد تا جایگاه نخست اسپانیا را تثبیت کند اما سوباسیچ در حالی ضربه به مدافع اسپانیایی را مهار کرد که دو متر جلو آمده بود. ادوارد، داور این دیدار باید اعلام می‌کرد دوباره پنالتی‌ تکرار شود اما این کار را نکرد. در نهایت پریشیچ گل پیروزی را برای کرواسی به ثمر رساند تا کرواسی به عنوان تیم نخست صعود کند.

چمن ورزشگاه لیل عوض می‌شود

یوفا به علت وضعیت بد چمن ورزشگاه پیر مورو لیل دستور به تعویض چمن این استادیوم داد. یوفا اعلام کرد چمن ورزشگاه پیر مورو در شهر لیل پس از برگزاری دیدار تیم‌های ایتالیا و ایرلند شمالی عوض می‌شود. این تصمیم به خاطر وضعیت بد چمن ورزشگاه گرفته شده است. شرایط نامناسب جوی در جریان برگزاری یورو، وضعیت چمن ورزشگاه شهر شمالی فرانسه را بدتر کرده است. این ورزشگاه با باران، رطوبت، نبود نور خورشید و سرما، در هفته‌ اخیر روبه‌رو بوده است. با وجود تلاش مسؤولان برگزاری شرایط چمن تغییری پیدا نکرده و به شرایط مناسب خود بازنگشت. به همین خاطر برای برگزاری دیدارهای حذفی یورو باید تعویض شود. این در حالی است که چمن استادوژاکوب پارک باسیل نیز شکل مشابهی دارد. تعویض چمن جدید که از هلند می‌آید، تا عصر چهارم تیر به پایان خواهد رسید و برای دیدار یک هشتم نهایی ۶ ماه جاری آماده خواهد شد. از طرفی، چمن ورزشگاه‌های مارسی و سنت دنیس با موفقیت بازسازی شدند و شرایط مناسبی برای برگزاری دیدارهای یک هشتم نهایی دارند.

موراتا: رویارویی با ایتالیا بد‌‌ترین قرعه برای ماست

مهاجم تیم ملی فوتبال اسپانیا رویارویی با ایتالیا در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶ را بد‌‌ترین قرعه برای لاروخا دانست. تیم ملی فوتبال اسپانیا شکست غیرمنتظره‌ای را برابر کرواسی متحمل شد. شاگردان ویسنته دل‌بوسکه در حالی که با گل آلوارو موراتا از حریف پیش بودند، قدر این برتری را ندانستند و با دریافت دو گل، نخستین شکست خود را در یورو ۲۰۱۶ متحمل شدند. اسپانیا با این شکست، با ۶ امتیاز و پایین‌تر از کرواسی به عنوان تیم دوم به دور بعد راه پیدا کرد. لاروخا باید در مرحله بعد به مصاف تیم مدعی و آماده ایتالیا برود که یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی است. آلوارو موراتا که سابقه حضور در سری A را دارد، رویارویی با ایتالیا را بد‌‌ترین قرعه برای تیمش دانست و گفت: از این بدتر نمی‌شود. رویارویی با ایتالیا بد‌‌ترین قرعه ممکن برای ما بود. تیم ملی فوتبال ایتالیا از نظر تاکتیکی، تیم بسیار خوبی است. آن‌‌ها در خط دفاعی خود از هماهنگی بالایی برخوردار هستند و گل زدن به آن‌‌ها بسیار سخت است. اگر می‌خواهیم ایتالیا را شکست دهیم باید بهترین بازی خود را به نمایش بگذاریم. او درباره شکست برابر کرواسی، گفت: بر این باور هستم که مستحق این شکست نبودیم. بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم و فرصت‌های زیادی را روی دروازه حریف خلق کردیم اما بدشانس بودیم. به هر حال این بازی به پایان رسیده است و باید به فکر دیدار بعدی باشیم.

چرا پخش ماهواره‌ای یورو ۲۰۱۶ تلویزیون قطع شد؟

 

اتحادیه فوتبال اروپا نسبت به شکایت شبکه قطری از تلویزیون ایران که به صورت مخفیانه و بدون اجازه رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ را پخش می‌کرد، واکنش نشان داد. رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ در فرانسه در حال برگزاری است و شبکه ورزش و شبکه۳ ایران هم این رقابت‌‌ها را به‌طور زنده پخش می‌کنند، اما به نظر می‌رسد که پخش بدون مجوز این رقابت‌‌‌ها آن هم در ماهواره برای ایران دردسرساز شده است و اتحادیه فوتبال اروپا به زودی جریمه مالی را برای دو شبکه تلویزیونی ایرانی در نظر خواهد کرد. شبکه BEIN قطر امتیاز رسمی این رقابت‌‌ها را خریداری کرده است، اما این شبکه تلویزیونی قطری پی برده که چند شبکه تلویزیونی دیگر به صورت مخفیانه این رقابت‌‌ها را پخش زنده می‌کنند که بلافاصله با واکنش آن‌‌ها همراه شد. این شبکه تلویزیونی متمول قطری شکایت‌نامه‌ای را علیه شبکه‌های (Mauretania TV) موریتانی، شبکه۳ ایران و شبکه‌های تلویزیونی تونس و الجزایر تنظیم کرد و آن را تحویل یوفا داد. اتحادیه فوتبال اروپا هم بلافاصله واکنش نشان داد و تأکید کرد که به زودی جریمه‌های را برای شبکه‌های که تخلف کرده‌اند در نظر خواهد گرفت.