معاون وزیر راه و شهرسازی ترانشیپ ۹۰ درصد کالا به بنادر کوچک از طریق بنادر ثالث غیرایرانی است مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ترانشیپ ۹۰ درصد کالا به بنادر کوچک از طریق بنادر ثالث غیرایرانی انجام میشود، گفت: در پساتحریم نباید کالاهای ایرانی به جای ورود مستقیم، از طریق بنادر دیگر وارد […]
معاون وزیر راه و شهرسازی
ترانشیپ ۹۰ درصد کالا به بنادر کوچک از طریق بنادر ثالث غیرایرانی است
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ترانشیپ ۹۰ درصد کالا به بنادر کوچک از طریق بنادر ثالث غیرایرانی انجام میشود، گفت: در پساتحریم نباید کالاهای ایرانی به جای ورود مستقیم، از طریق بنادر دیگر وارد ایران شوند.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، محمدسعیدنژاد در مراسم روز جهانی دریانورد، با بیان اینکه در زمینه هیدروگرافی در کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: با کمک بخشهای مختلف امنیتی و اجرایی توانستیم نقشههای دیجیتال دریایی را در اختیار متقاضیان دریایی قرار دهیم و در این زمینه امسال ۹۰ نقشه تهیه و عرضه میشود.
وی با بیان اینکه بدون داشتن هیدروگرافی دقیق تسلط بر دریا غیرممکن است، گفت: حدود ۱۳۰ هزار دریانورد در کشور داریم که دارای گواهینامههای شایستگی هستند، خوشبختانه به دلیل موقعیت خاص دریا در مجموعه دریانوردان یک بیکار هم نداریم.
سعیدنژاد با تأکید بر اینکه در دریا فضای کار و اشتغال بسیار زیاد است، گفت: از حدود ۱۳۰ هزار دریانورد تعداد ۱۲هزار نفر دریانوردانی هستند که در اقیانوسها اجازه فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: دریا در طول سالیان گذشته به فراموشی سپرده شده است، اما هماکنون سیاست کلی دولت، توسعه دریا محور است که در بیانات رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار دارد، این موضوع به عنوان یک سیاست اجباری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه نیروی انسانی در دریا موضوع بسیار مهمی است، گفت: فضای اشتغال در دریا بسیار وسیع است و نیاز به سرمایهگذاری دارد. دانشگاههای خوبی در کشور داریم که باید تقویت و پشتیبانی شوند تا بتوانند در جذب دانشجو فعالتر عمل کنند.
سعیدنژاد با بیان اینکه برای توسعه دریا محور نیاز داریم توسعه نیروی انسانی را مورد توجه قرار دهیم که مهمترین بحث آن آموزش است، گفت: با لغو ماده ۹ قانون سابق نظام وظیفه، مشکلاتی برای ما ایجاد شد که البته ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه همکاری کردهاند و مجوزهای موقتی در این زمینه دادهاند.
وی با اشاره به پیوستن ایران به کنوانسیونهای مختلف دریایی، بیان کرد: سیاست کلی ما در بخش دریایی توسعه بنادر اصلی کشور برای رقابت با بنادر منطقه است تا در پساتحریم اجازه ندهیم کالاهای ایرانی به جای ورود مستقیم، از طریق بنادر کشورهای دیگر وارد ایران شود که این موضوع به ضرر منافع ملی است. باید با توجه به موقعیت ایران از پتانسیلهای ترانزیت کالا استفاده بهینهای شود.
وی ادامه داد: محور دوم سیاست ما ایجاد شبکه حمل و نقل دریایی بین بنادر اصلی یا هاب و بنادر کوچکتر است، تا بحث مربوط به ترانشیپ کالا از طریق بنادر بزرگ غیرایرانی حل شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ۹۰ درصد ترانشیپ کالا به بنادر کوچک از بنادر ثالث غیرایرانی صورت میگیرد، گفت: باید این کار به بنادر کشورمان منتقل شود که باعث توسعه بنادر خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.