ضرورت استفاده خودروسازان از توان شرکت‌های داخلی تولیدکننده قطعات

وزیر صمت اعلام کرد ضرورت استفاده خودروسازان از توان شرکت‌های داخلی تولیدکننده قطعات  وزیر صنعت،معدن‌وتجارت گفت: از رسوخ فناوری و تکنولوژی‌های نوین در داخلی‌سازی قطعات و ملزومات مورد نیاز استقبال می‌کنیم. به گزارش مناقصه‌مزایده، رضا رحمانی در جریان بازدید از شرکت مهندسی دنا فراز صنعت؛ تولیدکننده قطعات مورد استفاده خودرو در شهرک صنعتی پرند با […]

وزیر صمت اعلام کرد

ضرورت استفاده خودروسازان از توان شرکت‌های داخلی تولیدکننده قطعات

 وزیر صنعت،معدن‌وتجارت گفت: از رسوخ فناوری و تکنولوژی‌های نوین در داخلی‌سازی قطعات و ملزومات مورد نیاز استقبال می‌کنیم.

به گزارش مناقصه‌مزایده، رضا رحمانی در جریان بازدید از شرکت مهندسی دنا فراز صنعت؛ تولیدکننده قطعات مورد استفاده خودرو در شهرک صنعتی پرند با بیان اینکه داخلی‌سازی بیش از یک‌میلیارد دلار از قطعات و ملزومات مورد استفاده خودروها را در دستور کار داریم، افزود: تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از این رقم داخلی‌سازی شده است و تا پایان سال از رقم ۴۰۰ میلیون دلار عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام‌معظم‌رهبری درخصوص رونق تولید، بیان کرد: خودروسازان هر قطعه‌ای را که در داخل امکان ساخت آن وجود دارد، داخلی‌سازی کنند و از توان شرکت‌های داخلی در حوزه تولید قطعات و ملزومات مورد نیاز خود استفاده کنند.

وزیر صنعت،معدن‌وتجارت تصریح کرد: اگر قطعه‌ای امکان ساخت داخل وجود داشته باشد جلوی واردات آن را می‌گیریم و نخواهیم گذاشت که ثبت سفارش برای آن انجام بشود.

رحمانی کیفیت بهتر و قیمت پایین تر را از مزیت‌های داخلی‌سازی قطعات عنوان کرد و گفت: برنامه استاندارد یورو۵ برای بسیاری از تولیدات خودرو انجام شده است و در مواردی که هنوز انجام نشده است نیز در حال پیگیری است.

وی با تأکید بر لزوم ورود فناوری‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید و به‌روز در حوزه ساخت داخل گفت: ساخت داخل باید با تحقیق و توسعه و استفاده از r&d همراه باشد.