بنزینی که آب می‌رود !

بنزینی که آب می‌رود !        شاید شما هم شنیده باشید‌، ما که دیده‌ایم! قبل‌ترها می‌گفتند که برخی جایگاه‌دارها هوا را به همراه بنزین روانه باک خودرو‌ها می‌کنند و پول هوا را هم به قیمت مصوب بنزین می‌گیرند! و یا شماره‌انداز‌ها را دست‌کاری می‌کنند و پولی که می‌گیرند بیشتر از آنی است که می‌فروشند‌، عده‌ای […]

بنزینی که آب می‌رود !

       شاید شما هم شنیده باشید‌، ما که دیده‌ایم! قبل‌ترها می‌گفتند که برخی جایگاه‌دارها هوا را به همراه بنزین روانه باک خودرو‌ها می‌کنند و پول هوا را هم به قیمت مصوب بنزین می‌گیرند! و یا شماره‌انداز‌ها را دست‌کاری می‌کنند و پولی که می‌گیرند بیشتر از آنی است که می‌فروشند‌، عده‌ای هم بر این باور بودند که اساساً این بنزین‌ها کمی‌آبکی‌تر از آنی است که باید باشد!

بگذریم‌، برسیم به سر همان بحث ما دیده و شما شنیده‌اید!  نمی‌دانم چه صیغه‌ای است که این ۳۰ یا ۶۰ لیتر سهمیه بنزین‌، چرا وقتی قرار است از داخل کارت سوخت به باک ماشین نقل مکان کند‌، یکی، دو لیتر ناقابلش در فاصله بین کارت تا باک‌، لوطی‌خور می‌شود ! کارت می‌گوید همه‌اش را دو دستی تقدیم کردم و باک فرمایش می‌کند کجاست‌، بیا خودت ببین این شما و این شماره‌انداز دستگاه پمپ بنزین !

     در خبر‌ها آمده بود که فلان مسؤول و یا بهمان کارشناس توصیه کرده‌اند که قبل از آنکه نازل را بردارید کارت را در جای خود بگذاریند و اجازه دهید مجوز مربوطه صادر شود. کارشناس و مسؤول دیگری نیز توصیه موکد فرمودند وقتی بنزین زدید ابتدا نازل را در جای خود بگذارید و بعد با سلام و صلوات کارت را بیرون بکشید‌، البته عده‌ای دیگر هم حرف‌هایی زده‌اند که گفتن ندارد! مثلاً می‌گویند همینه که هست‌، به هر روشی که می‌خواهید بنزین بزنید‌، حال و هوای این دستگاه‌ها و نازل‌ها و کارت‌ها و باک‌ها همین است‌، هوش و حواس درست‌درمانی ندارند‌، جون به جونشان کنی‌، یک جای کارشان می‌لنگد و بهتر است شما خیلی سخت نگیریند و از خیر این یکی، دو لیتر ناقابل بگذرید !

      پیشنهاد هوشنگ‌خانی ما این است که مسؤولان‌، عنایت خاصه بفرمایند و این کم‌وکسری‌ها را به بزرگی خودشان ببخشند و از اینکه ما ملت فهیم و همیشه در پمپ بنزین نمی‌توانیم به طور اتم و اکمل از مرحمت‌های بنزینی جنابشان حظ وافر ببریم و با ندانم‌کاری نازلی! دچار خودتحریمی ‌مزمن شده‌ایم‌، این قصور را بر ما ببخشند !

     البته به جد امیدوارم که خدای ناخواسته عزیزان یاران معیشتی پرداخت کن‌، اولاً این لوطی‌خور شدن بنزینی را به پای این بندگان گنهکار ننویسند و ثانیاً آن را به یارانه مربوطه گره نزده و سر ماه ماشین حساب دست گرفته و به همان میزان و درصدی که بنزین گم کرده‌ایم‌، از یارانه معیشتی‌مان کم کنند !  

 

                                                                                                هوشنگ خان