دولت ۳۰۰ میلیارد تومان برای خدمات رفاهی به دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهد

دولت ۳۰۰ میلیارد تومان برای خدمات رفاهی به دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهد معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت سال آینده ۳۰۰ میلیارد تومان به خدمات رفاهی دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهد. محمدتقی نظرپور در گفت‌وگو با ایرنا، درباره افزایش بودجه خدمات رفاهی دانشگاه‌ها در سال آینده اظهار داشت: خارج از لایحه […]

دولت ۳۰۰ میلیارد تومان برای خدمات رفاهی به دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت سال آینده ۳۰۰ میلیارد تومان به خدمات رفاهی دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهد.

محمدتقی نظرپور در گفت‌وگو با ایرنا، درباره افزایش بودجه خدمات رفاهی دانشگاه‌ها در سال آینده اظهار داشت: خارج از لایحه بودجه سال ۹۹، در بخش هدفمندی یارانه‌ها حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای خدمات رفاهی دانشگاه‌ها در سال آینده درنظرگرفته شد. این مبلغ در سال‌جاری هم در کنار یارانه تغذیه دانشگاه‌ها، اختصاص یافته بود.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: اختصاص این ۳۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۹۹ دانشگاه‌ها، پیشنهاد دولت بود.

نظرپور درباره وضعیت دانشگاه‌ها در مورد تأمین غذای دانشجویی سال ۹۹ توضیح داد: شرایط کشور و مواد غذایی به گونه ای است که شاید با اعتبارات پیشنهاد شده، امکان تأمین غذای دانشجویان تا پایان سال وجود نداشته باشد.

براساس لایحه بودجه سال ۹۹، صددرصد وجوه اداره شده پرداختی از محل بازپرداخت وام‌های شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۸ تا سقف ۸۰۰ میلیارد ریال به خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

این وجوه به صندوق‌های رفاه دانشجویی به عنوان کمک جهت افزایش منابع مالی صندوق‌های مزبور اختصاص می‌یابد تا براساس اساسنامه مصوب، صرف پرداخت وام شهریه به دانشجویان و سایر پرداخت‌های رفاهی دانشجویی شود.

در عین حال ۴۷۵ هزار میلیون ریال نیز برای وام شهریه به منظور ارائه از سوی صندوق‌های رفاه دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت درنظرگرفته شده است.

بر این اساس، مصارف هدفمندی اعتباری معادل چهارهزار میلیارد ریال برای موضوع تغذیه و امور رفاهی دانشجویان درنظرگرفته شده است.

به گفته مسؤولان صندوق رفاه دانشجویان، در سال ۹۸ به علت افزایش استقبال دانشجویان از غذای دانشگاه، طبخ ۱۲۶ میلیون پرس غذا پیشبینی شده است.