توزیع حواله تایر خودرو با نرخ دولتی در نمایشگاه صنعت لاستیک

رئیس مرکز تحقیقات صنایع لاستیک خبر داد توزیع حواله تایر خودرو با نرخ دولتی در نمایشگاه صنعت لاستیک رئیس مرکز تحقیقات صنایع لاستیک ایران گفت: همزمان با برگزاری سومین نمایشگاه صنایع لاستیک، قرار است حواله تایر خودرو با نرخ دولتی به بازدیدکنندگان از این نمایشگاه ارائه شود. سعید تقوایی، در گفت‌وگو با پرشین‌خودرو افزود: در […]

رئیس مرکز تحقیقات صنایع لاستیک خبر داد

توزیع حواله تایر خودرو با نرخ دولتی در نمایشگاه صنعت لاستیک

رئیس مرکز تحقیقات صنایع لاستیک ایران گفت: همزمان با برگزاری سومین نمایشگاه صنایع لاستیک، قرار است حواله تایر خودرو با نرخ دولتی به بازدیدکنندگان از این نمایشگاه ارائه شود.

سعید تقوایی، در گفت‌وگو با پرشینخودرو افزود: در سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تأمین صنایع لاستیک، تولیدکنندگان مواد اولیه، تولیدکنندگان ماشینآلات صنعت تایر، شرکت‌های فنی مهندسی و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت تایر، حضور دارند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خارجی فعال در زنجیره تأمین صنعت تایر حضور پررنگی در این نمایشگاه داشته اند، افزود: هدف از برگزاری سومین دوره نمایشگاه این است که با انجام مذاکرات بتوانیم بهترین بهره‌برداری را از دستاوردهای زنجیره ارزش صنعت تایر داشته تا در نهایت موجب افزایش کیفیت و ارتقای کیفی صنعت تایر شود.

رئیس مرکز تحقیقات صنایع لاستیک ایران گفت: مرکز تحقیقات هر ساله نمایشگاه زنجیره ارزش را با حضور تمام اجزای این زنجیره برگزار و در هر دوره اهدافی را برای خود تبیین می‌کند که در دوره جدید یکی از مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه، افزایش کیفیت و ارتقای کیفی صنعت تایر است.

تقوایی به جایگاه ویژه بازیافت تایر در زنجیره ارزش تایر اشاره کرد و گفت: بازیافت تایر بخش مهمی‌از صنعت تایر است به طوری که در بسیاری از کشورها تا ۷۰ درصد از تایرهای تولید شده بازیافت می‌شود و به صورت سوخت یا مواد اولیه تولید تایر مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: آمار کمتر از هفت درصدی بازیافت تایر در کشور نشان می‌دهد که ما در این حوزه ضعف داریم و باید کارهای بسیاری برای جبران این ضعف انجام دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات صنایع لاستیک، از نگاه ویژه سومین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تأمین صنایع لاستیک به مقوله بازیافت خبر داد و گفت: موفقیت در حوزه بازیافت تایر نیازمند ورود نهادهای دولتی و حاکمیتی به این مقوله مهم است.

تقوایی در پایان تأکید کرد: بسیار مهم است که این بحث در سازمان محیطزیست و وزارت صمت جدی گرفته شود و صندوق حمایت از بازیافت سازمان محیطزیست فعال‌تر عمل کند تا تولیدکنندگان نیز بتوانند جایگاهی برای بازیافت در صنعت تایر در نظر بگیرند.