خودرو‌های سواری لوکس از سال آینده مشمول مالیات می‌شوند

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه خودرو‌های سواری لوکس از سال آینده مشمول مالیات می‌شوند   سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۹ از افزایش دو درصدی جرایم رانندگی خبر داد و گفت درآمد ۲۰۰ میلیارد تومانی حاصله از آن برای ضایعات نخاعی در اختیار بهزیستی قرار می‌گیرد و بخشی از آن نیز برای […]

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه

خودرو‌های سواری لوکس از سال آینده مشمول مالیات می‌شوند  

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۹ از افزایش دو درصدی جرایم رانندگی خبر داد و گفت درآمد ۲۰۰ میلیارد تومانی حاصله از آن برای ضایعات نخاعی در اختیار بهزیستی قرار می‌گیرد و بخشی از آن نیز برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی اختصاص می‌یابد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، ‌هادی قوامی ‌در نشست خبری با اشاره به مصوبه دیگر افزود: مقرر شد واردات خودروهای سبک و سنگین با اولویت هیبریدی و ماشین‌آلات معدنی با منشأ ارز خارجی طبق قوانین و مقررات انجام شود و این فرصت به شرکت‌های معدنی داده شود تا فعالیت سازندگی داشته باشند.

وی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق درخصوص اخذ مالیات از ثروت‌های لوکس در سال آینده، گفت: واحدهای مسکونی و انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین که دارای ارزش‌های تعریف شده در کمیسیون در سال آینده مشمول مالیات می‌شوند.

بنابر گزارش قوامی ‌نرخ مالیات برای واحدهای مسکونی با ارزش روز معادل ۱۰ میلیارد تومان؛ نسبت به مازاد ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان، یک در هزار؛ نسبت به مازاد ۱۵ تا ۲۵ میلیارد تومان، دو در هزار؛ نسبت به مازاد ۲۵ تا ۴۰ میلیارد تومان، سه در هزار؛ نسبت به مازاد ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان، چهار در هزار؛ نسبت به مازاد ۶۰ میلیارد تومان به بالا، پنج در هزار محاسبه می‌شود. وی همچنین درخصوص نحوه محاسبه مالیات از خودروهای لوکس گفت: انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی‌شخصی با ارزش یک میلیارد تومان و بیشتر براساس ارزش روز خودرو؛ نسبت به مازاد یک تا یک و نیم میلیارد تومان، نیمدرصد؛ نسبت به مازاد یکونیم تا سه میلیارد تومان، سه درصد و نسبت به مازاد سه میلیارد تومان به بالا، یکونیم درصد محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: بنابر مصوبه کمیسیون برای مثال اگر خانه‌ای ۱۵ میلیارد تومان ارزش داشته باشد مالک آن باید سالانه پنج میلیون تومان مالیات بپردازد، مالیات واحد مسکونی به ارزش ۲۵ میلیارد تومان، ۱۵ میلیون تومان در سال، واحد مسکونی با ارزش۶۰ میلیارد تومان باید ۱۴۰ میلیون تومان و برای واحد مسکونی با ارزش ۷۰ میلیارد تومان ۱۹۰ میلیون تومان مالیات مالیات بر دارایی در سال مصوب شد.

 وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۲ هزار خودروی بالای یک میلیارد تومان در کشور وجود دارد، درخصوص نحوه محاسبه مالیات بر خودروهای لوکس نیز گفت: مالیات برای خودرو با ارزش سه میلیارد تومان ۱۵ میلیون تومان و برای خودروی پنج میلیارد تومان نیز ۳۰ میلیون تومان در سال پرداخت می‌شود.

قوامی ‌اضافه کرد: خودرو و ملک در سالِ تملک، واحدهای مسکونی در حال ساخت، املاک و خودروهای دولتی، خودروهای مونتاژ شده و یا به فروش نرسیده در نمایندگی‌های مجاز از این قاعده مستثنی خواهند بود.

وی گفت: تبصره۵ لایحه بودجه مصوب شد که ۵۰ هزار میلیارد تومان طلب تأمین‌اجتماعی از دولت به اشکال مختلف از جمله حق‌الامتیاز سهام و حقوق مالکانه، تأمین خوراک و انرژی با قیمت ترجیحی برای شرکت‌های تحت پوشش تأمین‌اجتماعی، واگذاری خانه‌های سازمانی دولتی و … پرداخت شود.