اولویت پرداخت تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی خودرو با قطعه‌سازان است

رحمانی اولویت پرداخت تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی خودرو با قطعه‌سازان است وزیر صنعت،معدن‌وتجارت گفت: پرداخت تسهیلات پنج هزار میلیارد تومانی به خودروسازان مورد موافقت قرار گرفته و اولویت پرداخت با قطعه‌سازان است به گزارش خانه‌ملت، رضا رحمانی افزود: هفته گذشته شورای پول و اعتبار پرداخت پنج هزار میلیارد تومان به خودروسازان را تصویب کرد […]

رحمانی

اولویت پرداخت تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی خودرو با قطعه‌سازان است

وزیر صنعت،معدن‌وتجارت گفت: پرداخت تسهیلات پنج هزار میلیارد تومانی به خودروسازان مورد موافقت قرار گرفته و اولویت پرداخت با قطعه‌سازان است

به گزارش خانه‌ملت، رضا رحمانی افزود: هفته گذشته شورای پول و اعتبار پرداخت پنج هزار میلیارد تومان به خودروسازان را تصویب کرد تا شرکت‌های خودروساز از این اعتبار برای پرداخت بدهی خود به قطعه‌سازان استفاده کنند. اگرچه پنج هزار میلیارد تومان مبلغ زیادی نیست اما می‌تواند مشکل خودروسازان را تا حدودی رفع کند.

عضو کابینه دوازدهم اظهار کرد: مقرر است به هر خودروساز دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود تا این اعتبار در اختیار قطعه‌سازان قرار گیرد؛ روند تخصیص این اعتبار همانند چهارهزار میلیارد تومانی است که در سال گذشته پرداخت شد.

وی اضافه کرد: پنج هزار میلیارد تومان در وهله نخست به قطعه‌سازانی پرداخت می‌شود که جزو زیرمجموعه خودروسازان نبوده و به معنای واقعی خصوصی باشند زیرا برخی از قطعه‌سازان زیر مجموعه خودروسازان هستند.

رحمانی پرداخت پنج هزار میلیارد تومان به خودروسازان برای تسویه بخشی از بدهی آنها به قطعه‌سازان را عاملی برای تحرک در صنعت خودروسازی دانست و ادامه داد: از آنجایی که تولید خودروسازان افزایش یافته و عرضه به بازار بیشتر می‌شود، قیمت خودرو کاهش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن‌وتجارت با بیان اینکه در شرایط کنونی خودور برای مردم به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده و خرید به منظور حفظ ارزش پول صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در حال‌حاضر تولید خودروسازان از چهار هزار دستگاه خودرو عبور کرده و در صورت ادامه این روند در پنج ماهه آینده التهاب بازار خودرو از بین رفته و آرامش به بازار برمی‌گردد.