کلاهبرداری با ادعای امکانات عجیب سیمکارت مثل اینترنت ماهوارهای ! فرقی ندارد مشترک کدام یک از چند اپراتور کشور باشید، قطعاً برای این که طعمه بعدیشان باشید با شما تماس میگیرند. آنها معمولاً با این وعده که سیمکارتی با شماره خط اصلیتان و پیش شماره جدید، به صورت هدیه به شما تعلق گرفته که اینترنت […]
کلاهبرداری با ادعای امکانات عجیب سیمکارت مثل اینترنت ماهوارهای !
فرقی ندارد مشترک کدام یک از چند اپراتور کشور باشید، قطعاً برای این که طعمه بعدیشان باشید با شما تماس میگیرند. آنها معمولاً با این وعده که سیمکارتی با شماره خط اصلیتان و پیش شماره جدید، به صورت هدیه به شما تعلق گرفته که اینترنت ماهوارهای و مکالمه ارزانتر دارد، سعی میکنند برای خرید ترغیبتان کنند.
به گزارش ایرنا، آنها معمولاً شگردشان این است که میگویند سیمکارت هدیه برایتان ارسال شده، اما در محل نبودید و آن را تحویل نگرفتهاید. با این توضیح که ممکن است خط به فرد دیگری فروخته شود و فرصت مشترک برای استفاده از این امکانات عجیب و غریب از بین برود، او را به خرید سیمکارتی ترغیب میکنند که نه تنها این مزایا را ندارد که در اغلب اوقات حتی شمارهاش نیز بر خلاف وعدهشان با شماره خط اصلی شما یکی نیست.
اما با تمام تلاشی که از سوی سازمان تنظیم مقررات و اپراتورهای تلفن همراه صورت گرفته، هنوز هم عده زیاد سعی میکنند با نام بردن از شاخصههای عجیب و غریب مانند اینترنت ماهوارهای و مکالمه ارزان برای سیمکارتها، آن را به فروش برسانند.
کیومرث حاجیرحیمیان در گفتوگو با ایرنا، درخصوص این شیوه کلاهبرداری که مدتی است انجام میشود، اظهار داشت: همراه اول بارها از طریق پیامک و رسانههای جمعی به مشترکان خود اطلاعرسانی کرده که تمامیراههای ارتباطی با مشترک این اپراتور از طریق درگاههای رسمیصورت میگیرد و هر راهی غیر از این درگاهها، از نظر ما مورد قبول نیست.
مدیرکل جدید ارتباطات همراه اول افزود: ارسال سیمکارت جهت ارتقاء به نسل۴ اینترنت برای مشترکان همواره رایگان بوده و تماس با آنها از طریق شماره تلفن ۹۹۹۰ صورت میگیرد. مشترکان عزیز برای دریافت اطلاعات درست فقط به پرتال همراه اول به نشانی WWW.MCI.IR و مرکز اطلاعرسانی ۹۹۹۰ مراجعه کنند.
وی ادامه داد: معمولاً افراد کلاهبردار با خطوط شخصی یا تلفن ثابت با مشترکان تماس میگیرند و با ادعای ارسال سیمکارتی که ویژگیهای اغواکنندهای همچون «سیمکارت ماهوارهای»، «تعرفه بسیار کم»، «اینترنت با سرعت بسیار بالا» و… دارد، مشترک را به خرید مجاب میکنند. زمانی که مشترک با هزینهای بسیار بالاتر از قیمت واقعی، سیمکارت خود را دریافت میکند، متوجه میشود که سیمکارت دریافتی یا خام است یا فرقی با سیمکارتهای عادی ندارد. به همین دلیل به مشترکان توصیه میکنیم به شمارهای که با آنها تماس گرفته میشود دقت کنند.
حاجیرحیمیان تأکید کرد: هر شمارهای غیر از ۹۹۹۰ از نظر ما غیر قابل اعتماد است. در صورتی که مشترک درخواست تعویض سیمکارت خود به یوسیم (سیمکارت نسل ۴) را داشته باشد به راحتی میتواند با مرکز تماس همراه اول (۹۹۹۰) تماس گرفته و درخواست ارسال یوسیم کند. سیمکارتی که به صورت رایگان به دست او خواهد رسید.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.