وجود ۱۵۰ مرکز نوآوری در دانشگاههای دولتی سراسر کشور رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت علمیو فناوری ریاستجمهوری گفت: در حالحاضر حدود ۱۵۰ مرکز نوآوری در دانشگاههای دولتی بزرگ سراسر کشو ر فعال هستند. اسماعیل قادریفر، رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت علمیو فناوری ریاستجمهوری در گفتوگو با فارس، درباره تأثیرگذاری مراکز نوآوری در پیشرفت علمی، اظهار […]
وجود ۱۵۰ مرکز نوآوری در دانشگاههای دولتی سراسر کشور
رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت علمیو فناوری ریاستجمهوری گفت: در حالحاضر حدود ۱۵۰ مرکز نوآوری در دانشگاههای دولتی بزرگ سراسر کشو ر فعال هستند.
اسماعیل قادریفر، رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت علمیو فناوری ریاستجمهوری در گفتوگو با فارس، درباره تأثیرگذاری مراکز نوآوری در پیشرفت علمی، اظهار داشت: مراکز نوآوری به عنوان حلقههای واسط ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت، زیرمجموعههایی که بتوانند روند تولید دانش به فناوری و نوآوری را از طریق ایجاد و توسعه شرکتهای دانشبنیان دنبال کنند مفهوم جدیدی است که در ۵-۴ سال اخیر به عنوان یک کلید واژه و برنامه جدید از سوی معاونت علمی به دانشگاههای کشور عرضه شد.
وی افزود: در حالحاضر چیزی حدود ۱۵۰ مرکز نوآوری در دانشگاههای دولتی بزرگ سراسر کشور در حال فعالیت هستند و در زیرمجموعه دانشگاههای آزاد هم مفهوم سراهای نوآوری را براساس مزیتهای بومیو منطقهای هر استان و ظرفیتهایی که دانشگاههای آزاد واحدهای استانی دارند را دنبال میکنیم که درحقیقت اینها زیرساز ورود استارتآپها و شرکتهای دانشبنیان برخاسته از دانشگاهها و جامعه هستند که البته طبیعتاً یک عنصر مکمل در کنار پارکهای علم و فناوری هم به شمار میروند.
رئیس مرکز فناوریهای راهبردی معاونت علمیو فناوری ریاستجمهوری اضافه کرد: ما فکر میکنیم مراکز نوآوری این حلقه واسط را به نحوی شکل خواهند داد که دانش فنی در قالب ایجاد تیم و هستههای فناور شکل بگیرد و استارتاپها بتوانند فعالیتهای خودشان را در قالب مراکز نوآوری توسعه دهند که پس از آن تبدیل به شرکت دانشبنیان میشوند و یک واحد فناوری که یک شخصیت حقوقی مستقل پیدا میکنند با استقرار در پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد بتوانند راه توسعه خودشان را هموار کنند.
* بازسازی و بهسازی زیرساختهای مرکز نوآوری
قادریفر خاطرنشان کرد: برای این منظور به جای ایجاد زیرساختها یا نهادسازی جدید سعی کردیم از ظرفیتهای موجود در دانشگاهها مانند آزمایشگاههای تحقیقاتی، خوابگاههای بلااستفاده و سولههایی که در مجموع دانشگاهها هستند را به عنوان زیرساختهای مرکز نوآوری بهسازی و بازسازی کنیم که در خدمت جریان توسعه فناوری نوآوری در کشور قرار بدهیم که مدل خوبی بوده و در سالهای اخیر تجربهاش جواب داده و امیدواریم با توسعه این الگو بتوانیم هر چه بیشتر شاهد فرآیند تولید علم در کشور و جریان توسعه فناوری برای رونق تولید و کسبوکارهای فناورانه از طریق توسعه مراکز در دانشگاهها باشیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.