پراید می‌رود رهام می‌آید

برای سال آینده پراید می‌رود رهام می‌آید مدیرعامل سایپا گفت: هفته گذشته و ۱۰ روز زودتر از وعده داده شده، تولید خودرو پراید۱۳۲ متوقف شد و مطابق برنامه خودروهای پراید۱۱۱ و پراید۱۳۱ نیز در چند ماه آینده از چرخه تولید کنار گذاشته می‌شوند. به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدجواد سلیمانی در گردهمایی زنجیره تأمین محصول جدید سایپا […]

برای سال آینده

پراید می‌رود رهام می‌آید

مدیرعامل سایپا گفت: هفته گذشته و ۱۰ روز زودتر از وعده داده شده، تولید خودرو پراید۱۳۲ متوقف شد و مطابق برنامه خودروهای پراید۱۱۱ و پراید۱۳۱ نیز در چند ماه آینده از چرخه تولید کنار گذاشته می‌شوند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدجواد سلیمانی در گردهمایی زنجیره تأمین محصول جدید سایپا (رُهام) که با حضور مدیران عامل و فعالان صنایع قطعه‌سازی و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، افزود: همه فرآیند طراحی این محصول توسط محققان و متخصصان فعال در این گروه و بدون دریافت کمک از خارج از کشور اجرا شده است.

وی ادامه داد: دانش فنی طراحی خودرو در گروه سایپا تکمیل شده و ما بدون هرگونه نیاز به خارج، اهداف خود را در این زمینه دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل سایپا با اشاره به هدایت ۹۵ درصد درآمدهای گروه سایپا به چرخه تولید، گفت: با اجرای برنامه تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا پایان امسال و همچنین ایجاد انضباط مالی و کنترل هزینه‌های تولید، سایپا سال آینده از زیان خارج شده و وارد مرحله سودآوری خواهد شد.

وی اظهارداشت: در یک ‌سال گذشته با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، تولید خودرو در این گروه از روزانه کمتر از ۷۰۰ دستگاه به دو هزار دستگاه رسیده است.

سلیمانی با بیان اینکه سایپا قصد دارد از توانمندی‌های موجود در کشور برای تعمیق داخلی‌سازی محصول رهام استفاده کند، افزود طبق برنامه‌ریزی، در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰ هزار دستگاه و در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ هزار خودرو رهام تولید خواهد کرد.

وی خاطرنشان‌کرد: حدود ۹۲ درصد از قطعات این خودرو داخلی‌سازی شده و آمادگی داریم برای هشت درصد باقیمانده، زمینه لازم را برای تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنیم.

مدیرعامل سایپا خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در تولید گیربکس اتوماتیک شد و گفت: سایپا آماده‌ مشارکت در اجرای این پروژه مهم برای صنعت خودروی کشور است.

مازیار بیگلو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو درباره این خودرو گفت: رهام پروژه ارزشمندی است که پلتفرم آن متعلق به سایپا است و قابلیت مونتاژ دو کلاس خودرو بر روی آن وجود دارد.

بیگلو خاطرنشان‌کرد: این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار بوده و قادر به پاس کردن همه استانداردهای ۸۵ گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد است.

وی بیان داشت: رهام خودرویی است که با ۹۲ درصد داخلی‌سازی به بازار عرضه می‌شود و هشت درصد دیگر آن مربوط به قطعات‌ های‌تک (HighTech) و ایمنی نظیر کامپیوتر خودرو، برخی قطعات ایربگ، ترمز ABS و سایر قطعات زیرمجموعه آنهاست.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت:‌ تأکید سایپا بر داخلی‌سازی هشت درصد باقی مانده با توان و قابلیت زنجیره تأمین خودروسازان و شرکت‌های دانش‌بنیان است.