غفلت‌های دوران گذشته در حوزه معادن باید جبران شود

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران غفلت‌های دوران گذشته در حوزه معادن باید جبران شود  رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با سفر به گیلان در جریان مشکلات معادن و بهره‌برداران این حوزه در استان قرار گرفت و گفت: باید غفلت‌های دوران گذشته در حوزه معادن را جبران کرد. به گزارش مهر، نادعلی اسماعیلی در […]

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران

غفلت‌های دوران گذشته در حوزه معادن باید جبران شود

 رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با سفر به گیلان در جریان مشکلات معادن و بهره‌برداران این حوزه در استان قرار گرفت و گفت: باید غفلت‌های دوران گذشته در حوزه معادن را جبران کرد.

به گزارش مهر، نادعلی اسماعیلی در نوزدهمین سفر استانی خود با اعضای سازمان نظام مهندسی معدن، بهره‌برداران و تشکل‌های معدنی گیلان دیدار کرد و با اشاره به اهمیت درآمدزایی و تشکل زایی افزود: یکی از اهداف سازمان نظام مهندسی معدن، تعامل است و باید با شناخت ظرفیت‌های این حوزه، غفلت‌های گذشته را در حوزه معدن جبران کنیم.

وی تعداد اعضای کل سازمان نظام مهندسی معدن کشور را نزدیک به ۳۷ هزار نفر اعلام و خاطر نشان کرد: از این تعداد نزدیک به ۷۳ درصد مرد و بقیه زن هستند.

اسماعیلی با اشاره به میزان تحصیلات اعضای این سازمان افزود: ۳۸ درصد اعضا در رشته معدن، ۵۰ درصد در رشته زمین‌شناسی، ۸ درصد در رشته متالوژی تحصیل کرده‌اند که بیش از دو درصد اعضا فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی، ۱۶ درصد کارشناسی ارشد و بیش از یک درصد نیز در مقطع دکترا هستند.

در ادامه این نشست، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز تعداد معادن دارای پروانه بهره‌برداری در استان گیلان را ۱۰۰ واحد اعلام و اظهار کرد: ۳۰۰ واحد بهره‌بردار در استان گیلان پروانه موقت بهره‌برداری از معادن را دارا هستند.

علی منتظری با توجه به حجم پروژه‌های عمرانی در سطح استان تصریح کرد: معادن گیلان، مصالح مورد نیاز پروژه‌های استان را تأمین می‌کنند به‌طوری که مصالح پروژه‌های بزرگی همچون راه‌آهن قزوین – رشت در حال حاضر با کمترین چالش در داخل استان تأمین می‌شود.

وی گفت: مشکلات حوزه معدن در استان همچنان باقیست در حالی که ناگزیر به تأمین مصالح پروژه‌ها بوده و در بسیاری از مواقع، اجرای مقررات، تنگناهایی برای سازمان صنعت، معدن و تجارت ایجاد می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: انتظار می‌رود که وضعیت معادن گیلان به شکلی متفاوت و جدا از مناطق کویری دیده شود.

 متتظری همچنین بر لزوم تغییر شکل نظارت بر حوزه معدن در استان‌های شمالی تأکید و بیان کرد: پرداختی به‌ مسؤولان معادن نیز باید به گونه‌ای طراحی شود که این مسؤولان با سازمان مواجه بوده و نباید با بهره‌برداران در ارتباط باشند.

 

وی با اشاره به قابل قبول نبودن میزان دریافتی‌‌ها در حوزه معدن افزود: انتظار سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اینست که سازو‌کار این موضوعات بهتر تعریف شود.