معرفی شرکت‌های حاضر در بورس کالا،شرکت آلومینیم المهدی هرمزال

معرفی شرکت‌های حاضر در بورس کالا،شرکت آلومینیم المهدی هرمزال بورس کالا سال‌هاست که محل مطمئنی برای شرکت‌ها جهت عرضه کالا و شفافیت در فروش محصولاتشان است. این بورس به شرکت‌ها کمک می‌کند تا انواع محصولاتشان را با بهترین قیمت به فروش برسانند. بنا داریم جهت آشنایی هرچه بهتر شما خوانندگان محترم روزنامه مناقصه‌مزایده با شرکت‌های […]

معرفی شرکت‌های حاضر در بورس کالا،شرکت آلومینیم المهدی هرمزال

بورس کالا سال‌هاست که محل مطمئنی برای شرکت‌ها جهت عرضه کالا و شفافیت در فروش محصولاتشان است. این بورس به شرکت‌ها کمک می‌کند تا انواع محصولاتشان را با بهترین قیمت به فروش برسانند. بنا داریم جهت آشنایی هرچه بهتر شما خوانندگان محترم روزنامه مناقصه‌مزایده با شرکت‌های حاضر در بورس کالا اولین روز هر هفته به معرفی یکی از شرکت‌های حاضر در بورس کالا بپردازیم. با ما همراه باشید.

شرکت آلومینیم المهدی هرمزال

شرکت آلومینیم المهدی در تیر ماه ۱۳۶۹ با برآورد اولیه هزینه سرمایه‌ای ۵٫۱ میلیارد دلار و با هدف تولید ۱۱۰ هزار تن آلومینیم در سال، قابل افزایش به ۳۳۰ هزار تن در‌ بندرعباس‌، تأسیس گردید.

تا پایان سال ۸۱ تعداد ۱۲۰ دیگ ساخته و راه‌اندازی گردید، به‌طوری که ظرفیت تولیدی مجتمع به ۵۵ هزار تن در سال رسید. تعداد ۱۲۰ دیگ دوم فاز یک ط-ی سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ ساخته و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۴ مجتمع به ظرفیت اسمی پیش‌بینی شده فاز یک (۱۱۰ هزار تن) دست یافت.

در خرداد ماه سال ۸۵ عملیات اجرایی فاز دوم (هرمزال) با سرمایه‌گذاری اولیه ۸ هزار میلیارد ریال (متشکل از ۴۰۰ میلیون یورو ارزی و ۲۰۰ میلیارد تومان ریالی) و با هدف راه‌اندازی ۲۲۸ دیگ آغاز شد. با تلاش متخصصان داخلی و همکاری پیمانکار خارجی، طی مدت ۴۰ ماه در مهر ماه ۸۸ فاز دوم راه‌اندازی شد. در حال حاضر هرمزال با ۱۷۰ دیگ در مدار در حال فعالیت می‌باشد.

استانداردهای محصولات شرکت آلومینیم المهدی

الف) استانداردهای ظاهری و فیزیکی

– شمش‌های ۱۰۰۰ پوندی

۱٫ وزن هر شمش از ۴۵۰ تا ۵۵۰ کیلوگرم

۲٫ فاقد لبه‌های تیز و برنده

۳٫ فاقد پلیسه

۴٫ فاقد حفره انقباضی باز

۵٫ فاقد بث یا هر نوع ماده‌ای غیر از آلومینیم

۶٫ فاقد گوه آهنی

– شمش‌های ۵۰ پوندی

۱٫ وزن هر شمش از ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم

۲٫ فاقد لبه‌های تیز و برنده

۳٫ فاقد پلیسه

۴٫ فاقد حفره انقباضی باز

۵٫ فاقد بث یا هر نوع ماده‌ای غیر از آلومینیم

۶٫ تعداد شمش ۵۰ پوندی در هر باندل: ۴۴ عدد

۷٫ هر باندل دارای حداقل دو عدد تسمه محکم

اهداف شرکت در سال ۱۳۹۴:

۱- بهینه‌سازی مصرف مواد، انرژی و کاهش ضایعات مواد اولیه

۲- کاهش تعمیرات اضطراری و افزایش سطح دسترسی تجهیزات

۳- ارتقای دانش منابع انسانی و مدون کردن دانش سازمان

۴- خودکفایی در تأمین برخی از مواد اولیه در داخل کشور

۵- بهینه‌سازی فرایند تولید آند

۶- کاهش آمار حوادث