پست‌بانک‌ایران تنها مجری بانکداری عاملی در بخش روستایی کشور

پست‌بانک‌ایران تنها مجری بانکداری عاملی در بخش روستایی کشور معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی درجلسه کارگروه بررسی پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال در پست بانک ایران گفت: این بانک تنها بانکی است که بانکداری عاملی در بخش روستائی کشور را پیگیری می‌کند که این موضوع الزامات خاص خود را دارد […]

پست‌بانک‌ایران تنها مجری بانکداری عاملی در بخش روستایی کشور

معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی درجلسه کارگروه بررسی پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال در پست بانک ایران گفت: این بانک تنها بانکی است که بانکداری عاملی در بخش روستائی کشور را پیگیری می‌کند که این موضوع الزامات خاص خود را دارد و در این نوع بانک‌ها تحول دیجیتال می‌تواند بسیار کارآمد باشد. معمارنژاد با اشاره به ماهیت این بانک بعنوان بانک توسعه‌ای تخصصی حوزه IT و ICT گفت: پست‌بانک‌ایران درراستای این مهم، می‌بایست مدلی را در کسب‌وکار طراحی کند که بتواند خدماتی را به بانک‌های دیگر ارائه نماید و این موضوع به‌عنوان یک مزیت رقابتی قابل توجه است. معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارائی ضمن تأکید بر ضرورت پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال در پست بانک ایران تصریح کرد: این مهم بر اهداف و عملکرد این بانک به‌ویژه بر شاخص درآمد و هزینه‌های آن تأثیر زیادی دارد. معمارنژاد در پایان با اشاره به اهمیت آموزش بانکداری دیجیتال عنوان کرد: در حوزه منابع انسانی و فرهنگ‌سازی بانکداری دیجیتال علاوه بر مدیران و کارکنان، مشتریان نیز نیاز به آموزش دارند و چون طیف مشتریان پست بانک ایران، روستاییان هستند قطعاً نیاز است که ابتدا کارگزاران باجه‌ها به نحو مطلوب آموزش ببیند که مسؤولان بانک باید در این زمینه تدابیر لازم را بیندیشند.