کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت مایع در دستور کار وزارت نفت

کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت مایع در دستور کار وزارت نفت مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان می‌گوید: در حال حاضر ۷۲ درصد خودروهای این استان از سوخت گاز طبیعی (سی.ان.جی) و ۲۸ درصد نیز از سوخت مایع (بنزین و گازوییل) استفاده می‌کنند. به گزارش ایلنا؛ امیربنی‌کریمی در مراسم بهره‌برداری از شصت‌و‌هفتمین جایگاه سوخت […]

کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت مایع در دستور کار وزارت نفت

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان می‌گوید: در حال حاضر ۷۲ درصد خودروهای این استان از سوخت گاز طبیعی (سی.ان.جی) و ۲۸ درصد نیز از سوخت مایع (بنزین و گازوییل) استفاده می‌کنند.

به گزارش ایلنا؛ امیربنی‌کریمی در مراسم بهره‌برداری از شصت‌و‌هفتمین جایگاه سوخت مایع استان گلستان در گنبدکاووس، اظهار داشت: راهبرد دولت، استفاده بیش‌تر خودرو‌‌ها از سوخت گاز طبیعی است که علاوه بر ارزان بودن، سوختی پاک نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که هم اکنون ۶۴ جایگاه سوخت گاز طبیعی (سی.ان.جی) در سطح شهر‌‌ها و جاده‌های گلستان فعال است، گفت: به دلیل مناسب نبودن نقطه‌یابی انجام شده برای این جایگاه‌ها درسال‌های گذشته، نوبت سوختگیری در این جایگاه‌ها به‌ویژه در دو شهر گرگان و گنبدکاووس اندکی بالا است.

بنی کریمی به میزان بالا بودن این زمان اشاره نکرد اما افزود: استفاده ۷۲ درصدی خودرو‌‌ها در استان گلستان از گاز سی ان جی قابل قبول است ضمن این‌که راهبرد دولت و وزارت نفت نیز کاهش سالانه ۱۰ درصدی مصرف سوخت مایع است.

وی بدون اشاره به آمار مصرف، تصریح کرد: در شرایط زمانی حال حاضر ۳٫۱ درصد سوخت گاز طبیعی یا سی.ان.جی کشور در گلستان مصرف می‌شود ضمن این‌که ۴٫۱ درصد سوخت مایع کشور یعنی ۵ فرآورده اصلی به‌ویژه بنزین و گازوییل معادل روزانه ۴ میلیون لیتر نیز در این استان مصرف می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان، توسعه جایگاه‌های سوخت و ارایه خدمات مطلوب‌تر در سایه تعامل و مشارکت بیش‌تر این شرکت با دیگر سازمان‌ها از جمله اداره کل حمل‌و‌نقل و پایانه‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها را از راهبردهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی این استان دانست و یادآور شد: در ۳ سال اخیر ۲۵ باب جایگاه سوخت در گلستان احداث و بهره‌برداری شده است.

بنی کریمی همچنین از بهره‌برداری ۴ جایگاه سوخت مایع و یک نمایندگی عرضه بنزین تا پایان سال جاری در گلستان خبر داد و گفت: جایگاه‌های سوخت جاده آزادشهر-مینودشت (محدوده زائر سرای امام رضا(ع)، جاده گالیکش – پارک ملی گلستان (محدود روستای لووه)، جاده کلاله‌ـمراوه تپه (محدوده روستای گوگجه)، جایگاه شهری مینودشت و فروشندگی عرضه بنزین روستای دوزین از طرح‌های در دست احداث می‌باشد.

وی همچنین موافقت خود را برای راه‌اندازی بخش سی.ان.جی جایگاه سوخت طاطار گنبدکاووس اعلام کرد.

جایگاه سوخت طاطار گنبدکاووس که در کیلومتر ۳ جاده گنبد – مینودشت واقع است در زمینی به مساحت تقریبی هفت هزار متر مربع با ۱۸ نازل شامل ۱۰ نازل بنزین و هشت نازل گازوییل با سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی بخش خصوصی و ۳٫۵ میلیارد ریالی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان احداث و به بهره‌برداری رسید.

 

در مراسم بهره‌برداری از این جایگاه سوخت که برای ۱۰ نفر ایجاد شغل شده است، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها و مدیرکل گمرکات استان گلستان، فرماندار ویژه و شهردار و برخی اعضای شورای اسلامی شهر گنبدکاووس حضور داشتند.