سهم ۴۸ درصدی ایدرو از دو فاز پارس جنوبی

سهم ۴۸ درصدی ایدرو از دو فاز پارس جنوبی  فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی از سوی کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با سهم ٤٨ درصد به عنوان رهبر کنسرسیوم در دست اجرا است. عملیات بارگیری سکوی ١٨B پارس جنوبی از یارد بندرعباس پس از ۴ ساعت تلاش بی‌وقفه متخصصان […]

سهم ۴۸ درصدی ایدرو از دو فاز پارس جنوبی

 فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی از سوی کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با سهم ٤٨ درصد به عنوان رهبر کنسرسیوم در دست اجرا است.

عملیات بارگیری سکوی ١٨B پارس جنوبی از یارد بندرعباس پس از ۴ ساعت تلاش بی‌وقفه متخصصان ایرانی به پایان رسید.

به گزارش شانا، عملیات بارگیری سکوی ١٨B پارس جنوبی با حضور علی‌اکبر‌شعبانپور، مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس و دیگر مدیران بخش‌های کارفرمایی و پیمانکاری در یاردبندرعباس به پایان رسید که پس از انجام عملیات بارگیری، اکنون کار مهاربندی این سکو آغاز شده است.

پس از پایان عملیات مهاربندی که گفته می‌شود دو هفته به طول می‌انجامد، پس از آن سکو برای نصب در موقعیت اعزام می‌شود.

وزن این سازه دو هزار و ٣٠٠ تن و ظرفیت آن نیز ٥٠٠ میلیون فوت مکعب اعلام شده است که پس از دریافت گاز ترش و شیرین‌سازی گاز، روزانه ١٢,٥ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق خواهد کرد.

از دیماه ١٣٩٣ که مرحله نخست تولید فازهای ١٧ و ١٨ اجرا شده تاکنون ٨ میلیارد مترمکعب گاز از این فاز‌‌ها شیرین‌سازی شده است؛ ضمن این که ٤ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه میعانات گازی، ٩٥ هزار تن اتان و ١٤٨ هزار تن بوتان و پروپان تولید شده است که از نظر ارزش اقتصادی به میزانی فراتر از ١,٣ میلیارد دلار برآورد شده است.

هفته گذشته بارگیری سکوی ١٩A فاز ١٩ با موفقیت از سوی متخصصان داخلی انجام شد و اینک به فاصله یک هفته پس از آن و در یارد بندرعباس سکوی ١٨Bفازهای ١٧ و ١٨ دومین سکو طی هفته جاری است که عملیات بارگیری آن از سوی متخصصان داخلی انجام می‌شود.

علی‌اکبر شعبانپور، مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس پیش از این گفته بود که امسال ۵ فاز استاندارد میدان گازی پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد تا برداشت ایران از این میدان مشترک با قطر برابر شود.

هدف از اجرای پروژه‌های فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز، ٨٠ هزار بشکه میعانات گازی و ٤٠٠ تن گوگرد است.

 

فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی از سوی کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با سهم ٤٨ درصد به عنوان رهبر کنسرسیوم، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) با سهم ٣١ درصد و شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی (IOEC) به عنوان پیمانکار بخش دریا با سهم ٢١درصد در دست اجراست.